چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، فرارسیدن روز عرفه را فرصتی طلایی برای بازگشت عاشقانه بندگان به سوی پروردگار عالم توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در اهمیت و عظمت روز عرفه همین کلام پیامبر اکرم(ص) ما را بس که فرمودند: «هیچ روزی نیست که خداوند متعال، در آن بیش از روز عرفه، بندگانش را از آتش جهنم نجات دهد».

وی با بیان این که حیف است انسان چنین فرصت بی نظیری را به راحتی از دست دهد، گفت: در سال های اخیر مجامع و محافل باشکوهی برای روز عرفه در کشور برگزار می شود که بی شک حضور معنادار نسل جوان در این مراسم معنوی ، پیام روشنی برای دشمنان دارد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بر ضرورت پیروی از سیره اهل بیت (ع) در زمینه دعا و مناجات تاکید کرد و گفت: اهمیت توجه به دعا و مناجات در روز عرفه به حدی است که حتی گفته اند اگر روزه گرفتن در آن، انسان را از حالت نشاط در هنگام خواندن دعا بازمی دارد، خوب است که فرد روزه نگیرد و بیشتر متوجه دعا و عبادت شود.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی اضافه کرد: این مساله در حالی است که در برخی روایات آمده، روزه روز عرفه، کفاره 90 سال عمر انسان است، با این حال، برای اهمیت بالای دعای عرفه، این استثناء را در این خصوص قائل شده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha