شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 358523
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
 قرائت دعای پرفیض عرفه

حوزه/ روز عرفه روزی است که انسان می تواند با تمسک به حق و یاری جستن از خدای متعال، شناخت خویشتن و خدا، به دستیابی به راه سعادت امیدوار باشد .

حجت الاسلام محسنی در گفتگو با  خبرگزاری«حوزه» در گیلان با اشاره به این که عرفه از اسرار الهی است، گفت: وقوف در عرفات و قرائت دعای عرفه برای آن است که انسان از معارف و علوم دینی و اسرار الهی نظام آفرینش مطلع گردد و درک کند که  خداوند به همه نیازهای او آگاه و توانایی رفع همه آنها را دارد .

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان در ادامه افزود: روز عرفه روزی است که انسان می تواند با تمسک به حق و یاری جستن از خدای متعال، شناخت خویشتن و خدا، به دستیابی به راه سعادت امیدوار باشد .

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) که بدترین انسان را کسی می داند که برای رفع حوائج خود دست نیاز به سوی غیر خدا دراز می کند، ادامه داد: سائلی در روز عرفه گدایی می کرد، امام سجاد (ع) به او  فرمود "وای بر تو ! آیا در چنین روزی دست نیاز به سوی غیر خدا دراز می کنی! در چنین روزی برای کودکان در رَحِم مادر امید سعادت می رود کسی در چنین مکان و زمان دست نیاز بسوی دیگران دراز کند از بدترین انسان ها است".

حجت الاسلام محسنی، به تاثیرات دعای عرفه بر فرهنگ جامعه اشاره کرد و ادامه داد: دعای عرفه تاثیرات به سزایی بر فرهنگ جامعه می گذارد که می توان به تقویت روحیه نیایش با خداوند، معرفت به خدا، شناخت خود، توجه به نعمت هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده و توجه به عظمت خداوند و ... اشاره کرد.

وی در ادامه با توجه به نقش تربیتی دعا بالاخص دعای عرفه اشاره کرد و اظهار داشت: انسان با دعا و قرائت دعای عرفه به آرامش می رسد، زیرا در می یابد که در مواجه با گرفتاری ها و سختی های روزگار می تواند به خداوند اتکا و اعتماد داشته باشد.

معون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در خاتمه تصریح کرد: انسان هیچ گاه نباید از خداوند غافل باشد و با مطالعه و تهجد و دعا و نیایش به سعادت دنیوی و اخروی دست یابد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha