سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: با وجود متون عمیق دینی مخصوصاً قرآن و روایات صحیحی که از معصومین(ع) وارد شده است هیچ جایی برای حرف‌های سست و بی سند در عزاداری‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه نباید برخی خرافات وارد عزاداری‌ها شود، گفت: خرافات ریشه در تر تاریخ ملت‌ها دارد و با استفاده از کلمات پر زرق و برق و خام دانستن مردم و بیان مسائل غیر واقع در جامعه پیشرفت می‌کند.

وی با بیان اینکه ملت‌های مختلف از شرق و غرب، از قبل از رنسانس و بعد از آن، با خرافات همراه بوده و این خرافات نیز در ایران نفوذ کرده است افزود: امیدوارم که خطبا و منبری‌ها برای از بین بردن این خرافات و نابود کردن این افکاری که مانند بیماری به جان اعتقادات و اخلاقیات می‌افتد با بیان واقعیات بیش از پیش موفق باشند و بتوانیم برای ایجاد یک جامعه آرمانی و منطبق بر اندیشه دینی از منتظران واقعی باشیم.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: با وجود متون عمیق دینی مخصوصاً قرآن و روایات صحیحی که از معصومین(ع) وارد شده است هیچ جایی برای حرف‌های سست و بی سند در عزاداری‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: مبلغان باید تلاش کنند که با دفع شبهات و مبارزه با خرافات، امام حسین(ع) و یارانشان را آنچنان که بودند معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی گفت: باید تلاش کنیم که اوهام و خرافات همراه با مطالب سست و یک سری مطالب عاطفی و دور از سندیت در عزاداری‌ها مطرح نشود تا بتوانیم وظیفه خود را در برابر حادثه کربلا انجام دهیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha