جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بی شک دفاع های شایسته و شجاعانه مرحوم آیت الله خزعلی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در همه ادوار به خصوص در جریان فتنه ۸۸، هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله خزعلی به امام عصر(ع)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید ، خانواده ایشان و همه مردم ولایتمدار ایران اسلامی اظهار داشت: آیت الله خزعلی به حق از علمای پیشگام در نهضت اسلامی و از یاران دیرینه امام (ره) بودکه حقیقتاً تا آخرین لحظه بر این عهد پایدار ماند.

وی افزود: ایشان هم به عنوان یک روحانی نستوه و فرهیخته در عرصه های سیاسی و هم به عنوان مبلغ مبرز در عرصه های تبلیغی در مقاطع مختلف به انجام وظیفه دینی و تبلیغی پرداخت

این استاد حوزه با بیان این که مرحوم آیت الله خزعلی ، روحانی بصیر وظیفه شناسی بود که همواره در کنار ولی فقیه زمان خود به ادای تکلیف پرداخت و گفت: ایشان هم با حضرت امام (ره)نزدیک بود و هم از یاران بسیار نزدیک مقام معظم رهبری به شمار می رفت که همواره در دفاع از کیان اسلام و ولایت فقیه سر از پا نمی شناخت.

وی اضافه کرد: آن عالم فقید ، روحانی خستگی ناپذیری بود که از خدمتگزاران قرآن و نهج البلاغه بود و به عنوان حافظ کل قرآن و نهج البلاغه ، انس بسیار زیادی با این دو کتاب مقدس داشت.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ادامه داد: ایشان دغدغه بسیار زیادی در پیاده کردن احکام نورانی قرآن و فرمایشات امام علی(ع) در فضای عمومی جامعه داشت و همواره به فکر مسایل فرهنگی و به خصوص حفظ و تقویت عفت عمومی بود و در مسیر اجرای حق ، دوست و فامیل و نزدیک و غریبه نمی شناخت .

وی بیان داشت: مرحوم آیت الله خزعلی برای اجرای فرامین حضرت حق همواره در سنگر خدمت کمربند همت را بسته بود و به لطف و فضل الهی توانست دفاع های شایسته ای از نظام مقدس جمهوری اسلامی چه قبل از پیروزی انقلاب و چه در ایام دفاع مقدس و چه بعد ازآن مخصوصاً در ایام فتنه انجام داده و دِین خود را نسبت به اسلام و نظام اسلامی به بهترین نحو ممکن ادا نماید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha