سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: خالی شدن شهرها از چهره‌های تأثیرگذار که به عنوان الگوهای وارسته باید در دسترس مردم باشند موجب افت فرهنگی و اخلاقی شدید در شهرها و مراکز مختلف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تمرکز طلاب و روحانیون در شهر مقدس قم گفت: تمرکزی که در حوزه علمیه به وجود آمده دارای محسنات و هم دارای معایبی است که از هر دو منظر می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: وقتی یک مجموعه‌ای به عنوان محل تجمع برای متخصصین علوم دینی معروف شود از امکانات و استعدادهای شایسته‌ای برخوردار می‌شود و دانشمندان و فرهیختگان رشته‌های مختلف تخصصی در این محل در دسترس هستند و امکانات فراوانی در دسترس دانش‌پژوهانی که وارد این عرصه می‌شوند وجود خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: چنین تمرکزی دارای معایبی نیز هست و موجب می‌شود که مراکز و شهرهای دیگر از رونق بیافتند و پویایی و نشاط از حوزه‌ها و مراکز علمی دیگر شهرها برچیده شود.

وی ادامه داد: با این شرایط هر کسی در هر گوشه‌ای از جهان به دنبال علوم دینی باشد مجبور می‌شود همه کارهای خود را رها کرده و به شهر قم مهاجرت کند که قطعاً مشکلات فرهنگی مختلفی را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی با بیان اینکه خالی شدن شهرها از چهره‌های تأثیرگذار که به عنوان الگوهای وارسته باید در دسترس مردم باشند موجب افت فرهنگی و اخلاقی شدید در شهرها و مراکز مختلف خواهد شد گفت: چنین افتی اگر دامن‌گیر جامعه اسلامی شود درمانش به راحتی ممکن نخواهد بود و قطعاً از لحاظ اعتقادی و علمی جامعه رو به رکود و سکون خواهد رفت و تلاش‌های انجام داده شده در مراکز بزرگی مثل قم نتیجه مطلوب را به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید با مهندسی دقیق و استفاده از همه امکانات و استعدادها حوزه‌های علمیه مناطق مختلف را تقویت کرد گفت: با تجهیز و فرستادن اساتید به شهرهای مختلف و تبلیغات مناسب می‌توان زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها را در شهرهای مختلف پدید آورد تا از این تمرکز کاسته شود تا مردم هر شهر و دیاری مرجعی در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha