جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بلک- مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از برگزاری دعای انسان ساز و پرفیض عرفه در بیش از ۸۰ نقطه محوری این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، با اشاره به آثار حضور مردم در برنامه‌های معنوی دعای عرفه، اظهار داشت: ازآنجایی‌که مقام معظم رهبری، تأکید بسزایی بر حضور مردم به‌ویژه جوانان در دعای عرفه داشته‌اند، مردم مؤمن و ولایی خوزستان، سال‌به‌سال حضور بهتری در این برنامه معنوی داشته و به همین دلیل نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در سال جاری تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان این که تعداد مراسمات دعای عرفه در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: تا سال‌های پیش، مراسم‌های دعای عرفه، نوعاً به‌صورت متمرکز در اهواز و سایر شهرهای استان برگزار می‌شد، اما در این سال‌ها با توجه به استقبال مساجد، درخواست مردم و مشارکت محلات، تعداد برنامه‌های افزایش قابل توجهی پیداکرده و هم اینک بالغ‌بر 80 برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان، با اشاره به نقش روحانیون طرح هجرت در برگزاری برنامه‌های دعای عرفه، بیان داشت: خوشبختانه روحانیون طرح هجرت با توجه به احساس مسئولیت بالایی که درزمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی سطح استان دارند، این بار نیز به‌صورت خودجوش و البته با همکاری و هماهنگی دفاتر تبلیغات اسلامی سطح شهرها، برنامه‌هایی را در روستاهای استان برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های محوری کلان‌شهر اهواز، گفت: در اهواز چندین نقطه محوری برای برگزاری دعای عرفه تدارک دیده شده که «معراج شهدا»، «حسینیه عاشقان ثارالله»، «مدرسه علمیه امام خمینی(ره)» و «گلزار شهدا» ازجمله مکان‌های برگزاری این دعای پرفیض هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان با دعوت از مردم برای حضور در این برنامه معنوی، تصریح کرد: ازآنجایی‌که روایات متعددی درزمینه فضیلت‌های بی‌شمار حضور مردم در دعای عرفه وارد شده، به همه مردم خوزستان به‌ویژه اهواز توصیه می‌کنم که در این دعای پرفیض شرکت کرده و سالی معنوی را برای خود رقم زنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha