جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم اکنون که سران کشورهای اسلامی در سازمان ملل حضور پیدا کرده اند، با همفکری آنان علیه آل سعود بی لیاقت، تصمیم قاطعی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه به مناسبت واقعه اسفناک منا با اشاره به آیه 100 سوره نساء، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا/  هر كس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پيامبر او، از خانه‏اش به درآيد، سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعاً بر خداست، و خدا آمرزنده مهربان است».

وی ابراز داشت: عزیزان ما برای رضای خدا و عمل به تکلیف الهی از تمام تعلقات مادی گذشته و با مشقت بسیار، ترک دیار خویش کردند که متأسفانه چنین واقعه ای برای آنان رخ داده است.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: این عزیزان ارکان حج واجب را انجام داده و برای انجام قربانی بر می گشتند که مرگ آنان را فرا گرفت و با لب تشنه و با لباس احرام به لقاء خدا پیوستند.

تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: عامل این فاجعه انسانی، مدیریت غلط و بی کفایتی سعودی ها بوده است.

وی اظهار داشت: اگر هم اکنون با این بی کفایتی ها مقابله  نشود، احتمال وقوع این حوادث ناگوار در سال های آینده نیز خواهد بود.

امام جمعه قم ابراز داشت: حجاج، مهمان و ضیوف الرحمان به شمار رفته و آل سعود طی 80 سال بی کفایتی، ثابت کردند که توان این پذیرایی را ندارند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان ساخت: اکنون وقت آن رسیده که تمام جهان اسلام ضمن اعلان انزجار از بی لیاقتی آل سعود به آنان بفهمانند که نه حرم شریفین ملک شماست و نه شما لایق انجام این مراسمات هستید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مکان های مقدس، ملک تمام مردم است و باید همه مردم در اداره آن نظر داشته باشند.

وی بیان داشت: در قرآن کریم نیز آمده است که تولیت این مکان شریف با متقین است و آل سعود از تقوا بویی نبرده است.

عوامل حادثه منا دادگاهی و مجازات شوند

امام جمعه قم اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی باید پیش از وقوع دوباره آن برای مدیریت آن تدبیری اندیشیده و عوامل آن در دادگاه مجازات شوند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) تأکید کرد: تأمین امنیت مراسم، امنیت حجاج و سائر مسائل اجرایی حج باید به عهده تمام کشورهای اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: آل سعود باید بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئولیت این حادثه خونین را پذیرفته و به لوازم آن ملتزم باشد.

وی خاطرنشان ساخت: آل سعود باید مسئولان وقوع حادثه را شناسایی و معرفی کرده و آنان را به مجازات برساند؛ اما تاکنون این جنایتکاران؛ نه تنها مسئولیت را نپذیرفتند؛ بلکه عذرخواهی ساده نیز نداشتند.

امام جمعه قم تصریح کرد: از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم اکنون که سران کشورهای اسلامی در سازمان ملل حضور پیدا کرده اند، با همفکری آنان علیه آل سعود بی لیاقت، تصمیم قاطعی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: در پی این حادثه خونین، فاجعه انسانی و اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب، مراجع و دولت، پیشنهاد تجمع اعتراض آمیز حوزویان مطرح و از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha