پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام شکوری امام جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: تمامی مسلمانان باید علیه رژیم ظالم و ستمگر آل سعود قیام کنند و مدیریت جهان اسلام بر حرمین شریفین را خواستار شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز در اجتماع اساتید و طلاب مدارس علمیه خوی، در مدرسه امام خمینی(ره)، اظهارداشت: همه مشکلاتی که بر سر راه رژیم پوسیده آل سعود وجود دارد، ناشی از تفکرات انحرافی و کفر مآبانه وهابیت است که امروز برخی  کشورهای اسلامی را به آتش کشیده اند.

وی افزود: بی تدبیری و مشکلاتی که در طول سالیان متمادی در مناسک حج برای حاجیان کشورهای مختلف به وجود آمده، نشأت گرفته از مسائلی است که این حکومت ظالم و ستمگر دارد. وجود اختلافات شدید در میان شاهزادگان، حمله نظامی تجاوزگرانه به کشور مظلوم یمن، فشارهای افکار عمومی به جهت حمایت آل سعود از گروه های تکفیری و تروریستی، مبارزات حق طلبانه شیعیان داخل عربستان، ارتباط تنگاتنگ و صمیمی آل سعود با رژیم اشغالگر صهیونیستی، بیداری و احتمال شورش مردم داخل عربستان و در نهایت قصد آمریکا بر تغییر دادن رژیم آل سعود به علت پایان یافتن تاریخ مصرف آن از جمله این موارد است.

امام جمعه خوی به سوء مدیریت در برگزاری مناسک حج اشاره کرد و افزود: بالا رفتن آمار حجاج در عین محدودیت فیزیکی اماکن، عقاید غلط و انحرافی وهابیت که مدام حجاج را تحت فشار قرار می دهند، برخوردهای خشن و تند مأموران انتظامی و امنیتی آل سعود با حجاج، استبدادی بودن رژیم ظالم و ستمگر آل سعود و در نهایت کوهستانی بودن منطقه که فرصت های توسعه را محدود می سازد از مشکلات مربوط به مناسک حج است که همه ساله تعداد زیادی از زائران خانه خدا کشته و شهید می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه این حوادث و اتفاقات نشان می دهد، رژیم آل سعود عرضه و لیاقت مدیریت مکه و مدینه را ندارند، لذا لازم است تمامی مسلمانان در کشورهای اسلامی علیه این حکومت ظالم و ستمگر قیام کنند و مدیریت جهان اسلام بر حرمین شریفین را خواستار شوند.

امام جمعه خوی در پایان از اجتماع پرشور اساتید و طلاب مدارس نمازی، سفیران هدایت و امام خمینی(ره) شهرستان خوی قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha