شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان گفت: کشورهای اسلامی باید نمایندگانی جهت اداره مناسک حج اعزام کنند، تا مناسک عظیم حج به صورت شورایی اداره گردد.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت، حادثه در گذشت حجاج در منا را  واقعه ای بسیار  دردناک و دلخراش دانست و گفت : حادثه جانسوز  منا را نمی توان غیر عمد و سهوی تلقی کرد، چراکه  رژیم منحوس آل سعود در این واقعه دردناک بسیار اغماض کرده و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان  جهت عزیمت خود و ملازمانش به منا، مسیر اصلی حجاج را می بندد و ماموران برای گذر مردم مسیر محدودی را  می گشایند که این بی تدبیری منجر به کشته شدن بیش از هزار حاجی  و 2000 زخمی می شود.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان بیان داشت: به نظر می رسد اتفاقات دلخراش و  پی در پی، همچون  سقوط جرثقیل در مسجد الحرام ، کشته و زخمی شدن حجاج بیت الله الحرام  در منا و آتش گرفتن چادر های  حجاج مصری در حج امسال، از بی تدبیری رژیم آل سعود بوده، لذا کشوره های اسلامی بایستی برای اداره  حرمین شریفین و مناسک حج تدابیر ویژه ای اخذ کنند .

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید نمایندگانی جهت اداره مناسک حج  اعزام کنند تا مناسک عظیم حج به صورت شورایی اداره گردد، از طرفی  سردمداران رژیم سعودی باید در  مجامع بین المللی پاسخگو بوده و غرامت، کوتاهی و بی تدبیری خود را بپردازند  .

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی یادآورشد: به نظر می رسد حفاظت و صیانت از سلامتی حجاج برای رژیم آل سعود  اهمیتی نداشته، زیرا  به جای اهتمام در تدبیر مناسک حج، در روز عید قربان  که به عنوان  بزرگترین عید اسلامی در جهان اسلام به حساب می آید، با تمام توان خود را به مردم بیگناه و مظلوم یمن حمله می کنند . 

مدیر حوزه علمیه گیلان افزود: در اربعین سال گذشته 20میلیون نفر در امنیت کامل به کشور عراق، جهت زیارت عتبات و عالیات عزیمت کردند و حال این که رژیم سعودی توانایی اداره یک میلیونی مناسک حج را ندارد و چنین اتفاقات عجیبی رخ می دهد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha