سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آل سعود

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: رژیم غاصب اسرائیل علناً با جهان اسلام مقابله می کند و سرزمین های اسلامی را مورد تهاجم قرار می دهد اما حکومت آل سعود در لباس خادم الحرمینی به مسلمین خیانت می کند..

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» از شهرضا، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، ظهر امروز در تجمع طلاب و حوزه های علمیه این شهرستان در اعتراض به حواث مکه و منا، با اشاره به کشته شدن حدود 7 هزار نفر از حجاج طی 30 سال گذشته در کشور عربستان اظهار کرد: مجموعه این وقایع و رویداد ها بی کفایتی عربستان سعودی در مدیریت مناسک حج و ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام را نشان می دهد.

وی خواستار تشکیل مجمع جهانی کشورهای اسلامی در مدیریت مناسک حج شد و تصریح کرد: در حالی که غالب امور بین اللمی از سوی مجامعی متشکل از اعضاء آن ها نظارت و کنترل می شود، بزرگترین مجمع جهانی مسلمین نیز باید تحت نظر و اداره جمعی کشورهای مسلمان باشد.

مدیر  مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا خطر عربستان سعودی برای جهان اسلام را به مراتب بدتر از رژیم غاصب  اسرائیل برشمرد و گفت: اسرائیل علناً با جهان اسلام مقابله می کند و سرزمین های اسلامی را مورد تهاجم قرار می دهد اما حکومت آل سعود در لباس خادم الحرمینی به مسلمین خیانت می کند.

حجت الاسلام صالح با بیان اینکه بی تفاوتی کشورهای مسلمان را از جمله مهم ترین عواملی دانست که به گستاخی دولت عربستان انجامیده  و تأکید کرد: این دولت فاسد حتی به خود اجازه نداد تا از خانواده های داغدار و دولت های متبوع حادثه دیدگان عذرخواهی کند و آنچه رژیم آل سعود  را تا این اندازه گستاخ کرده، بی تفاوتی دولت‌های اسلامی در قبال جنایات قبلی این حکومت بوده است.

وی با اشاره به صدور فتوای مراجع عظام تقلید مبنی بر تحریم حج عمره به دنبال تفتیش و انگشت نگاری حجاج ایرانی اذعان کرد: متأسفانه به این فتوای مراجع توجهی نشد در حالی که اگر در آن زمان به این سخن عمل می شد امروز شاهد بروز چنین حوادثی نبودیم.

مدیر  مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا تمرکز سیاست خارجی ایران بر برقراری رابطه با دول اروپایی و غربی را از جمله معضلات کشور برشمرد و تصریح کرد: اگر به جای تمرکز برای برقراری رابطه با دولت های اروپایی اندکی به فکر برقراری یا تحکیم مناسبات با کشورهای اسلامی بودیم امروز شاهد تسلط عربستان بر کشورهای اسلامی منطقه نبودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تحصن کنندگان در پایان این مراسم که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرضا برگزار شد، ضمن قرائت قطعنامه ای، خواستار رسیدگی فوری دولت ایران به وضعیت حجاج ایرانی و طرح دعوی در مجامع جهانی برای احقاق حقوق آن ها شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha