چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام مشکوری/ کانون خورشید

حوزه/ مدیر کانون خورشید از رونمایی یازده هزار فیش رسانه ای کتاب الغدیر در روز ولادت امام هادی(ع) خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مشکوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مجموعه کانون خورشید به عنوان نخستین مرکز ترویج رسانه ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه از سال 1391 کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این کانون با یک برنامه مدون پنج ساله از سال 91 تا به امروز در زمینه های مختلف کار کرده است و دستاوردهایی را به لطف الهی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی کانون خورشید، ابراز داشت: معاونت پژوهشی کانون، کتاب «الغدیر» علامه امینی را از ابتدا تا انتها با هدف ترویج رسانه ای این کتاب حسب بیانات مقام معظم رهبری که فرموده بودند این کتاب مهجور واقع شده است و عده ای باید بیایند این کتاب را «جزوه» کنند، در دستور کار خود قرار دارد و به یازده هزار فیش رسانه ای تبدیل کرد.

*رونمایی از یازده هزار فیش رسانه ای الغدیر

مدیر کانون خورشید با اشاره به اینکه یازده هزار فیش رسانه ای کتاب الغدیر در روز ولادت امام هادی(ع) رونمایی خواهد شد، گفت: با این اقدام می توان کتاب الغدیر را  در قالب های صوتی، تصویری، مکتوب و ابعاد مختلف مجازی استفاده کرد و یازده هزار فیش بر روی سایت «اکمال» قرار می گیرد.

حجت الاسلام مشکوری با اشاره به اینکه این طرح در آغاز امر با تلاش خالصانه ده طلبه نخبه قم در معاونت پژوهشی کلید خورد، گفت: مهم ترین نکته این اثر، تاییدیه رسمی فرزند علامه امینی از نجف است که طی ارسال نامه ای، محتوای این کار را تایید کردند.

*فعالیت های رسانه ای کانون خورشید 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های کانون خورشید در ابعاد رسانه ای، اظهار داشت: ما می خواهیم همه آنچه در پژوهش و کتب شیعه وجود دارد، بازتاب دهیم و در بعد رسانه ای به تولیدات و محتوای فاخری دست یابیم.

مدیر کانون خورشید با اشاره به واگذاری برنامه های محتوایی غدیر از سوی شورای معارف صدا و سیما به این کانون، ابراز داشت: مستند «نبأ عظیم» از شبکه یک سیما، برنامه «چشمه غدیر» از رادیو معارف و مستند «فعالیت های کانون خورشید» در دهه ولایت از شبکه های سه، پنج، خبر و قرآن در دهه ولایت پخش می شوند.

*تبدیل فیش های رسانه ای الغدیر به چهل عنوان کتاب

مدیر کانون خورشید با اشاره به فعالیت این کانون در ابعاد مکتوب، گفت: با توافق با بیت شریف مرحوم علامه امینی قرار شد فیش های رسانه ای ما به چهل عنوان کتاب اجتماعی کم حجم و روان برای ارائه به عامه مردم تبدیل شود.

*رونمایی از خانواده خورشید

حجت الاسلام مشکوری افزود: «خانواده خورشید» با موضوع مباحث خانواده در کتاب الغدیر، نخستین کتاب از این چهل عنوان است که در روز 15 مهرماه در ترنجستان بهشت در تهران رونمایی می شود.

*پاسخ به شبهات پیرامون ولایت فقیه

وی با اشاره به چاپ کتاب «دلیل خورشید»، گفت: این کتاب با چهارده روش به اثبات ولایت فقیه می پردازد؛ همچنین کتاب «قنوت خورشید» برگرفته از تقریرات درس خارج مرحوم آیت الله احمدی فقیه یزدی در دهه ولایت در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

*رونمایی از سایت ابلاغ

مدیر کانون خورشید با اشاره به فعالیت های این کانون در عرصه فضای مجازی، اظهار داشت: سایت «ابلاغ» به عنوان اولین سایت جامع رسانه ای غدیری، سه شنبه آینده رونمایی می شود و تمام تولیدات رسانه ای کانون در این سایت قرار داده خواهد شد.

*احیای فرهنگ های غدیری  

حجت الاسلام مشکوری در ادامه یکی از مهم ترین فعالیت ها و رسالت های کانون خورشید را احیای فرهنگ های مغفول و مهجور عید غدیر عنوان کرد و گفت: این کانون طی پنج سال از سال 91 تا 96، پنج فرهنگ غدیری را احیا خواهد کرد.

وی افزود: در سال 92 و 93 در راستای احیای اقامه نماز جماعت عید غدیر و معارف نورانی زیارت غدیریه امام هادی(ع) گام برداشتیم و امسال با چاپ مجله «مائده خورشید» درصدد ترویج احیای اطعام یا افطار در روز عید غدیر هستیم.

مدیر کانون خورشید با اشاره به چاپ بروشورهای فرهنگی متناسب با اهداف هرساله احیای یک فرهنگ غدیری، گفت: محصولات فرهنگی این کانون از سال نخست در حوزه های علمیه توزیع می شد و امسال علاوه بر حوزه ها، در مراکز فرهنگی مختلف تهران و شهرستان ها و اجتماعات شناسایی شده توزیع خواهد شد. 

حجت الاسلام مشکوری افزود: در سال های آینده بحث مراسم شعرخوانی برای حضرت امیرالمومنین(ع) تحت عنوان «شعر خورشید» و آداب و رسوم غدیری با عنوان «رسم خورشید» پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال ستادی برای اطعام غدیر تشکیل شده است که کانون خورشید، بنیاد غدیر و رسانه ملی طی یک جلسه نانوشته مراسم اطعام غدیر را به طور مفصل و منسجم پوشش خواهند داد.

*برگزاری دوره های غدیرشناسی در دانشگاه

مدیر کانون خورشید با اشاره به برگزاری دو دوره غدیرشناسی در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: دانشگاه تهران نیز خواستار برگزاری این دوره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشکوری تصریح کرد: همچنین تدوین مطالب متناسب با غدیر در کتاب های درسی از دوره دبیرستان تا دانشگاه پیگیری می شود اگرچه نیاز به کار طولانی دارد. 

*اقامه نماز جماعت عید غدیر

وی با اشاره به اینکه امسال نماز جماعت عید غدیر در مسجد جامع غدیرخم در تهران اقامه می شود، گفت: همچنین در سطح 5 هزار نفر اطعام صورت خواهد گرفت و در رایزنی با مساجد، نماز عید غدیر در مناطق مختلف تهران اقامه خواهد شد.

مدیر کانون خورشید همچنین با اشاره به تقارن عید غدیر و روز جمعه، ابراز داشت: با توجه به تقارن امسال با روز جمعه، مومنین در ابتدای صبح نماز عید غدیر را اقامه خواهند کرد.

حجت الاسلام مشکوری افزود: امسال از رسانه ها برای پوشش اقامه نماز جماعت عید غدیر در مسجد جامع غدیرخم دعوت صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار نفر در سال 92 در نماز جماعت روز عید غدیر حضور داشتند، گفت: همچنین در سال گذشته هفت هزار نفر به اقامه نماز عید غدیر پرداختند و امسال برای حضور ده هزار  نفر برنامه ریزی صورت گرفته است.

مدیر کانون خورشید در پایان با بیان اینکه این کانون با کمک و همت مردم فعالیت می کند، ابراز داشت: ان شاالله درصدد هستیم برنامه های خود را از قم و تهران به سایر شهرستان ها انتقال دهیم.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha