دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دلیر نقده‌ای

حوزه/ اگر رژیم آل سعود و اربابان آنها به جان مردم افتاده و حادثه تأسف بار منا را به وجود آورده، به خاطر این است که در مسیر غدیر انحراف ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  بهرام دلیر، در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اینکه در غدیرخم بزرگترین حادثه رقم خورده و آن معرفی انسان کامل به وسیله فرد کامل و فرستاده ای از سوی خدا بود گفت: حضرت علی(ع)  اسماء الحسنی مجسم بودند و بعد از نبی مکرم (ص)  انسان کامل به شمار می آمدند.

وی دلیل حوادث، خشونت ها، جنایت ها، ظهورگروه های تروریستی داعش و افراط و تفریط های موجود را در جغرافیای جهان اسلام  را  فاصله گرفتن مردم از مسئله غدیر دانست و اظهار داشت: اگر غدیر خم در مجرای اصلی خود باقی می ماند، قطعا شاهد خیلی از این مشکلات که به جان جامعه اسلامی  افتاده، نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین  دلیر اظهار داشت: اگر رژیم آل سعود به جان مردم افتاده و حادثه  تأسف بار منا را به وجود آورده، به خاطر این است که در مسیر غدیر انحراف ایجاد شده و به جای این که مردم و دولت ها از غدیر درس اخلاق، رفتار و محبت و انسانیت را الهام بگیریند، با دوری از آن، رفتار و حرکت های می کنند که اصلا با هویت غدیر و امامت سنخیت ندارد.

*نگاه منصفانه و عادلانه غدیر به انسانها

این استاد حوزه ادامه داد: نگاه غدیر به انسان از باب کرامت، احترام است، ولی حاکمان دولت رژیم آل سعود نگاه غیر از انسانیت دارند، اگر ارزشی برای انسان قائل بودند دست به جنایت و اربده کشی در کشور مظلوم یمن نمی زدند و آن همه فاجعه در منا به بار نمی آوردند.

وی گفت: غدیر نگاه منصفانه و عادلانه به همه انسانها دارد، زمانی که فردی از  حضرت علی(ع) به قاضی شکایت می کند و قاضی به احترام حضرت از جا بلند می شود، ولی به آن فرد شاکی احترامی نمی کند، حضرت از او بازخواست می کند و این عمل را از او نمی پذیرند و اقدام به نصیحت او اقدام می نماید.

*عدالت در غدیر

حجت الاسلام  والمسلمین دلیر اظهار داشت: عدالت در غدیر موج می زند، حتی نسبت به قاتل خود دستور به اجرای عدالت می دهد؛ در زمان حکومت حضرت پیر زنی از استاندار شکایت می کند، آن حضرت با دقت گلایه های او را می شنود و پیگیر ماجرا می شود و زمانی که متوجه درست بودن سخنان آن زن می شود دستور عزل استاندار را صادر می کنند.

*رعایت چهار چوب دین و قانون در نظام سیاسی برپایه غدیر

این کار شناس علوم سیاسی اظهار داشت: در نظام سیاسی برپایه غدیر، همه افراد بر اساس چهار چوب دین و قانون آزادند حرف بزنند، گلایه کنند و انتخاب نمایند؛ ولی کسی حق ندارد به کسی ظلم کند و حق کسی دیگری را به ناحق ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین  دلیر گفت: در نظام سیاسی غدیر،  کسی حق ندارد درباره مخالف فحش و ناسزا بگوید، تمام مباحث غدیر برای اصلاح آدم ها  بیان شده بود و کسی حق نداشت خون دیگری را به ناحق بریزد، ولی چه خونهایی که بعد از غدیر به ناحق ریخته شد.

*قوانین غدیر گرفتار چالش شدید

وی افزود: خیلی از افراد و دولت ها با رفتار نامناسب و نابخردانه خود، نظام سیاسی و الهی غدیر را که احترام به انسان بود به چالش بردند و اثری از آن قوانین به جا نگذاشته اند و امروز متاسفانه  جامعه اسلامی گرفتاری به سر می برد.

انتهای پیا313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha