جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
امام علی(علیه السلام)

حوزه/ رهبر مراکشی اهل تسنن در آفریقا کتابی به نام «علی، امام العارفین» نوشته که در جهان غوغا کرده .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر عصام العماد در اجلاس بزرگداشت غدیر به موضوع تبیین جایگاه تاثیر گذار امام علی(ع) در پیدایش و رشد جریان استبصار پرداخت.

این نویسنده و محقق، با بیان اینکه عارف در نگاه اهل سنت به معنی خداشناس است، گفت: رهبر مراکشی اهل تسنن در آفریقا کتابی به نام «علی، امام العارفین» نوشته که در جهان غوغا کرده و 40 کتاب در رد آن نوشته شده ولی نتوانسته اند پاسخی برای این کتاب بیاورند.

وی، با اشاره به اینکه وهابیت خواندن این کتاب را حرام اعلام کرده اظهار داشت: نوشتن کتابی توسط عبدالرحمن شرقاوی با عنوان «الامام علی، امام المتقین» درباره حضرت علی(ع) و موضع گیری وهابی ها در برابر آن نیز از دیگر فعالیت هایی بود که نشان دهنده تحول درونی آنان است.

عصام العماد افزود: این تسنن در کتاب مذکور که وهابی ها مطالعه اش را حرام شمرده اند، از مظلومیت حضرت علی(ع) گفته و ایشان را امام متقین می داند.

عصام العماد با اشاره به نوشته شدن کتاب «الامام علی، امام الائمه» توسط احمدحسن باغوری، گفت: آنان از اسم این کتاب نیز ترسیده و خواندن آن را حرام اعلام کرده‌اند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نوشته های اهل سنت درباره امام علی(ع) و فضیلت ایشان داشته اند، درباره سیدقطب، مفسر قرآن و نویسنده کتاب «آینده در قلمرو اسلام»، گفت: وی در کتابی با عنوان «کتب و شخصیات» مقاله ای نوشته که از امام علی(ع) در مسئله سیاست دفاع و معاویه را تکفیر کرده است.

گفتنی است: امشب نیز پنجمین شب این اجلاس با سخنرانی دکتر هادی وکیلی، استاد دانشگاه و پژوهشگر دینی و دکتر عصام العماد از صاحب نظران و نویسندگان مستبصر در هتل الغدیر مشهد از ساعت 20 تا 22:30 برگزار می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha