پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ مؤسسه کانادایی عدالت در بیانیه ای از مسئولان بحرین خواست دست از شکنجه و آزار فعالان حقوق بشر بردارد و به جامعه بین الملل نیز تاکید کردند که باید به وظیفه خود در حمایت از فعالان حقوق بشر بحرین عمل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مؤسسه کانادایی حقوق بشر موسوم به مؤسسه عدالت اعلام کرد: مسئولان بحرینی با فعالان رفتاری زورگویانه و قلدر مآبانه دارند؛ چراکه همچنان به آزار و اذیت فعالان حقوق بشر و سیاسی می پردازند و به طور مستقیم آنها را تهدید می کنند و نیروهای امنیتی نیز با هر کسی که نظر خود را آزادانه بیان کند و در نشست های بین المللی یا محلی شرکت کند، رفتاری غیر قانونی انجام می دهند.

در بیانیه این سازمان آمده: شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین تا کنون بارها مورد تهدید مسئولان دولتی قرار گرفته و او را مزدور خوانده اند و پس از این که وی در یک نشست بین المللی در آمریکا شرکت کرده بود، از او خواسته اند دست از فعالیت بردارد.

سازمان عدالت گفته با توجه به اینکه شیخ میثم سلمان پیش از این نیز بازداشت شده و مورد شکنجه واقع شده در مورد وضعیت وی نگرانیم.

سازمان عدالت در پایان بیانیه خود از مسئولان بحرین خواست دست از شکنجه و آزار فعالان حقوق بشر بردارد و به جامعه بین الملل نیز تاکید کردند که باید به وظیفه خود در حمایت از فعالان حقوق بشر عمل کند.

تا کنون 100 معلم بازداشت شده اند

همزمان با روز جهانی معلم، مرکز حقوق بشر بحرین و سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین و مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین، از آمریکا و سازمان ملل و سازمان های حقوقی خواستند برای آزادی معلمان انقلابی زندانی به نظام آل خلیفه فشار بیاورند و هرچه زودتر جلوی نقض حقوق بشر در بحرین را بگیرند تا در این کشور حق آزادی بیان محترم شمرده شود و جمعیت ها حق فعالیت داشته باشند.

در بیانیه این سه مرکز حقوق بشر آمده: این روزها بحرینی های شایسته برای فعالیت در نظام آموزش و پرورش این کشور بیش از گذشته در معرض بیکاری قرار دارند و از سوی دیگر منحل شدن جمعیت معلمان نیز باعث شده این قشر از جامعه از فعالیت مدنی محروم شوند.

این سازمان ها اعلام کردند 100 معلم مرد و زن بحرینی از زمان انقلاب 2011 تا کنون بازداشت شده اند و البته بیشتر آنها آزاد شده اند اما 10 نفر از آنها همچنان در زندان به سر می برند و از سوی دیگر شماری از معلمان نیز به سبب قانون حکومت نظامی سال 2011 نتوانستند در محل کار خود حاضر شوند و همین امر نیز موجب شد کار خود را از دست بدهند.

محرومیت زندانیان بیمار از مداوا

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه اعلام کرد سیاست رژیم آل خلیفه در محروم ساختن بسیاری از زندانیان بیمار از حق انسانی درمان، نشانه نقض غیر انسانی حقوق مردم بحرین توسط رژیم است.

در بیانیه ائتلاف آمده: الیاس فیصل یکی از زندانیان بیمار، به خاطر ابتلا به بیماری سرطان، برای زنده ماندن با مرگ دست و پنجه نرم می کند، اما با این حال از امکان مداوا و در مان محروم است.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه افزود: گزارش های پزشکی حاکی از این است که الیاس به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و نیاز به تکمیل درمان دارد و پزشک معالج وی نیز اعلام کرده که الیاس هر سه هفته نیاز به شیمی درمانی و استراحت مطلق دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha