سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عباسی قزوین

حوزه/ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: گفتار و وعده هایی که عملی نمی شوند، باعث بدبین شدن دیگران نسبت به انسان می‌شود و در نهایت انسان را دچار سقوط خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین،حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان قزوین، شب گذشته در جلسه هفتگی تفسیر نهج‌البلاغه که در مسجد المهدی(عج) قزوین برگزار شد، به تفسیر خطبه 176 نهج‌البلاغه پرداخت و با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) در این خطبه به تشویق افراد پرتلاش و سخت‌کوش می‌پردازد، گفت: امام علی(ع) در این خطبه ما را به تلاش و کوشش دعوت می‌نماید و تلاش کردن را راهی برای رسیدن به بسیاری از اهداف متعالی در زندگی بشر و همچنین کار کردن را مایه آرامش هرکس در زندگی می‌دانند.

وی، تکرار مسائل مهم زندگی را عاملی مهم برای پیشرفت دانست و افزود: کسی که در زندگی به دنبال پیشرفت است از مسائل مهم زندگی به سادگی نمی‌گذرد و تمام درس‌هایی که در طول زندگی می‌گیرد را به کار می‌بندد تا به واسطه آن‌ها به بالاترین مقام‌ها برسد.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه قزوین در ادامه با اشاره به این که در تمام آیات و روایات، عمل بر گفتار پیشی دارد، بیان داشت: آن چیزی که موجب برتری هر کس بر سایرین و همین طور پیشرفت انسان در جامعه می شود، عمل کردن است و گفتار و وعده هایی که عملی نمی شوند باعث بدبین شدن دیگران نسبت به انسان می‌شود و در نهایت انسان را دچار سقوط خواهند کرد.

وی، کسی که هدفش را تا آخر دنبال می کند را انسان موفقی دانست و تصریح کرد: شروع یک کار شرط موفقیت در آن نیست و موفقیت زمانی معنا پیدا می‌کند که شخص کار و هدفی که شروع می‌کند را با موفقیت به پایان برساند و نتیجه کارش را ببیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ناملایمات و سختی‌های زندگی را نیز جزو عوامل پیشرفت دانست و ابراز داشت: انسان باید در طول زندگی‌ آماده پذیرش هر نوع سختی و دشواری باشد و از مشکلات پیش آمده ناامید نشود و بداند که همین مشکلات می‌توانند بیشترین کمک را به او بنمایند و او را به درجات بالایی برسانند، پس لزوما هر مشکلی که ما در زندگی با آن برخورد می‌کنیم مانع دستیابی به اهداف ما نیست، بلکه می تواند عاملی برای دستیابی به اهداف قرار گیرد.

وی در پایان پرهیزگاری را عاملی برای جهت‌دهی صحیح امورات هر شخصی دانست و اذعان داشت: پرهیزگاری و تقوا باعث می‌شود که اعمال و کردار انسان جهت و شکل درستی پیدا کند که این مهم در نهایت موجب تعالی و پیشرفت فرد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha