جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد جمکران

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از اجرای برنامه‌های فرهنگی این مسجد در محرم با رویکرد توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام عباس ابراهیمی در گفت و گو با اصحاب رسانه  گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مراسم سیاه پوشان مسجد مقدس جمکران امشب پس از قرائت دعای توسل با حضور عاشقان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می شود و همزمان نیز پرچم سرخ حسینی بر فراز گنبد فیروزه ای به اهتزار در می آید.

وی افزود: در دهه اول محرم با همکاری هیئت فاطمیون مراسم عزاداری در شبستان امام علی(علیهم السلام) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی و مداحی حاج مهدی سلحشور و کربلایی محمد جواد احمدی از ساعت 19 تا 23 برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید مسجد در ایام محرم امسال حضور و فعالیت بیشتر مادحان جوان برای توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و بینش بصیرت محور در حوزه معارف حسینی با نگاه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مراسم قرائت زیارت عاشورا هر روز صبح از ساعت 7:45 در شبستان امام علی (علیه السلام) برگزار خواهد شد؛ همچنین نمایشگاه بصیرت حسینی با موضوعات مختلف از جمله بیانات رهبر انقلاب در خصوص ابعاد فرهنگی عاشورا در این ایام در مسجد برگزار خواهد شد.

وی گفت: از دیگر برنامه های این ایام می توان به برگزاری کارگاه های معرفتی فرهنگ حسینی و نمایشگاه حوادث و وقایع جهان اسلام در قاب عکس اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام هر روز پس از نماز ظهر و عصر مراسم مداحی و روضه خوانی در مسجد برگزار خواهد شد. همچنین در روز عاشورای حسینی مراسم مقتل خوانی پس از نماز ظهر و عصر با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: در شب هایی که استقبال از برنامه ها بیشتر است، محافل و حلقات معرفت با موضوع و محوریت فرهنگ عاشورا و انتظار با حضور مردم، علما و مبلغان دینی برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با حضور گسترده خانواده های منتظر در شبستان کربلا برگزار خواهدشد و در کتابفروشی منتخب مسجد در صحن جامع مهدوی البسه مشکی ویژه کودکان نیز توزیع می شود.

وی اظهارکرد: در همایشی که ان‌شاء الله در دهه اول محرم برگزار خواهد شد از 10 تن از مداحانی که در سالهای مختلف در مسجد مقدس جمکران به اجرای مراسم پرداختند نیز تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: کانون فرهنگی گل نرگس نیز در دهه اول محرم برنامه های تربیتی و متناسب با عزاداری ویژه کودکان را با حضور خانواده های آنها برگزار می کند.

وی گفت: پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره های دینی، اعتقادی، خانوادگی، مذهبی و... از جمله فعالیت های مسجد در این ایام خواهد بود؛ البته واحد مشاوره از جمله واحدهای فعالی است که در طول سال به شکل مستمر به ارایه خدمات فرهنگی مشغول است.

این مسئول فرهنگی اظهارکرد: برگزاری برنامه های قرآنی در ایام دهه اول و قرائت قرآن تصحیح نماز و... با حضور اساتید قرآن در این مسجد شریف، از دیگر برنامه های فرهنگی این مسجد مقدس است.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان داشت: مسجد مقدس جمکران آمادگی پذیرایی از دسته‌های عزاداری به ویژه دسته‌های عزاداری زائران غیر ایرانی را دارد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha