سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری یکی از مهم ترین رموز و عوامل توفیق در ایام تبلیغی ماه محرم را تاکید بر مساله اخلاص و نیز اخلاق مداری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: لازمه تاثیر تبلیغ بر روی مردم این است که افراد با اخلاص عمل کنند و بدانند که کارها وقتی برای خدا باشد ، پروردگار نیز به آن برکت می دهد و لذا وعاظ و سخنرانان و همچنین مداحان عزیز باید روی این مساله خیلی دقت و توجه داشته باشند.

وی همچنین افزود: در دهه اول محرم به خصوص این شرایط و زمینه آماده است که مردم از جان و دل با معارف عاشورایی آشنا شوند و لذا بسیار خوب است که در این رابطه هم سخنرانان و هم مداحان مطالبی بیان کنند که به سود جامعه باشد و منجر به رشد روحی و روانی و اخلاقی و فرهنگی مردم گردد.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به دغدغه خاطر علما و مراجع عظام تقلید در خصوص مراقبت از آفت سیاسی کاری در مجالس حسینی بیان داشت: باید مراقب باشیم که خدای ناکرده به جهت تبلیغ و سخنرانی ها و مداحی ها ، جامعه دچار اختلاف و سردرگمی و افتادن در خط و خطوط جناحی و حزبی نشود.

وی افزود: آنچه مهم است تاکید بر وحدت بین ملت تحت زعامت و رهبری معظم انقلاب می باشد به خصوص در سالی که به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گذاری شده است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که جامعه باید با هدف و پیام اصیل سیدالشهدا(ع) آشنا شود بر انجام عزاداری ها در مسیر صحیح و درست خود تاکید کرد و گفت: ما باید با بصیرت حسینی و توجه همزمان به شور و شعور عاشورایی مردم را با حقایق جهان امروز به خصوص مسایل جهان اسلام آگاه کنیم و از سویی می بایست مسایل حماسی و عقلانی عاشورا گفته شود تا بهتر بتوان در مقابل دشمنان اسلام جبهه گیری کرد.

وی بیان داشت: به هر صورت ما از این فرصت خدادادی که به برکت خون مطهر سیدالشهدا(ع) برای ما حاصل شده باید نهایت استفاده را در جهت تبیین معارف دینی و حفظ و حراست از مکتب اهل بیت(ع) ببریم چه آن که همان طور که امام راحل فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفر است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha