سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
علیرضا تکیه ای

حوزه / عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان اینکه دعا انسان را از شیاطین حفظ می‌کند و قلب مؤمن با دعا احیا می‌شود گفت: دعا انیس آدم در وحشت گاه‌ها است و باعث تقرب به خدا و دفع بلا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در جمع عزاداران حسینی در پردیسان با اشاره به حدیثی قدسی گفت: خداوند قسم خورده است که هر کس به غیر از او دل ببندد او را بی‌آبرو و ناامید می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید هر کس از من غافل شود موجب می‌شود که در زندگی سردرگم شود، افزود: اینکه انسان در 24 ساعت تنها 17 رکعت نماز آن هم بی‌توجه بخواند بی‌انصافی است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه اگر توکل انسان به خدا باشد نباید در زندگی دستپاچه شود گفت: خداوند می‌فرماید قبل از اینکه از من بخواهی به تو داده‌ام، ولی در مقطعی به دلیل آزمایش آن را از تو می‌گیرم.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) می‌فرمایند مؤمن آن است که آنچه را که به دست خدا است مطمئن‌تر باشد نسبت به آنچه در دست بنده است تصریح کرد: آنچه در دست انسان‌ها است فناپذیر است و نباید انسان‌ها به دست خود مطمئن باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین تکیه‌ای ابراز داشت: آدم عاقل کسی است که به اندازه بچه‌ای که مادرش اعتماد دارد به خداوند اعتقاد داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به آثار دعا گفت: اولین اثر دعا امید بخشی است و خداوند فرموده است حق نداری از رحمت خدا مأیوس شوی و راهکارش دعا است.

محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه کسانی که به خدا توسل می‌کنند امیدشان را کمتر از دست می‌دهند ادامه داد: در جوامع غربی رفاه بسیار بالا است ولی آمار خودکشی بسیار بالایی نیز دارند؛ اما در جوامع جهان سومی، انسان‌ها با توجه به اینکه امکانات کمتری دارند کمتر خود را می‌بازند.

وی با بیان اینکه دعا سبب اجابت است و اگر درست دعا کنی جواب خود را می‌گیری گفت: دعا کلید رحمت خدا است و کسانی که با دعا سر و کار دارند در زندگیشان دغدغه کمتری دارند.

حجت الاسلام  والمسلمین تکیه‌ای با بیان اینکه دعا انسان را از شیاطین حفظ می‌کند و قلب مؤمن با دعا احیا می‌شود اذعان داشت: دعا انیس آدم در وحشت گاه‌ها است و باعث تقرب به خدا و دفع بلا می شود.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند دعا شفا بخش است گفت: دعا شفای امراض و گرفتاری‌های بدنی است و یکی از معارفی را که پیامبر(ص) آموزش داده دعا است.

محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به تأکید امام حسین(ع) بر اهمیت دعا گفت: امام حسین(ع) حتی شب عاشورا را برای دعا و توجه به خدا مغتنم می‌شمارد.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha