پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اباذر بیگی

حوزه/ مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی با تاکید بر این که الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) نقطه قوت در تضمین سلامت خانواده است، حضرت زینب(س) را نماد صبر و بردباری در برابر واقعه کربلا دانست.

حجت الاسلام اباذر بیگی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، باتسلیت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهارداشت: برپایی مراسم عزاداری، سوگ و ماتم در عزای حسینی و شرکت در مراسمات مذهبی یکی از راه های پاک کردن غبار دل از بدی ها و نفسانیت است.

وی، با اشاره به الگوپذیری از شخصیت های والای واقعه کربلا و نهضت بزرگ عاشورا تصریح کرد: شخصیت شناسی و پندآموزی از نهضت عظیم عاشورا به ما این امکان را می دهد تا در برخورد با مسائل و مشکلات روزمره با صبر و بردباری و پذیرفتن حقانیت با تامل و تدبر بیشتری رفتار کینم.

وی با اشاره به نقش زینب کبری(س) در واقعه عاشورا بیان داشت: بدون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های حضرت زینب(س) در صحراء کربلا و بعد از آن، اتفاقات عاشورا به گوش آیندگان نمی رسید؛ این بانوی بزرگ اسلام، نماد صبر و بردباری در برابر ناملایمات و سختی های واقعه کربلا است.

حجت الاسلام بیگی، الگوگیری از نقش ائمه اطهار(ع) و خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) را برای داشتن زندگی سالم در دنیا و آخرت ضروری دانست وافزود: صیانت از عفت و پاکدامنی و همچنین حجاب و عفاف از لازمه های یک بانوی مسلمان است که در این ایام بایستی به این شاخصه های بها و ارزش مضاعفی داده شود.

وی افزود: حضور زن در جامعه با حفظ شئونات اسلامی و به دور از نگاه افراد سودجو، برای جامعه و حفظ ارزش‌های وجودی زن در اجتماع مفید و موثر است، به گونه ای که یک زن مسلمان با حفظ ارزش های وجودی و گوهر حجاب خویش به عنوان نماد برتری از یک بانوی مسلمان در جامعه ظاهر شود. 

مسئول کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به زن کرامت بخشیده و روح لطیف و با محبت و مادرانه را برای حفظ کانون خانواده و تربیت بهتر فرزندان در وجود او قرار داده است، لذا فراگیری شیوه های حفظ کانون خانواده به عنوان اولین و اساسی ترین عامل در تحکیم زندگی به صورت روشمند از سیره اهل بیت(علیهم السلام) و بانوان برگزیده اسلام بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به اینکه زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی زندگی مشترک است، اذعان داشت: با پیروی از سیره زندگانی ساده و بی‌آلایش این دو بزرگوار، مشکلات و مسائل زندگی‌ زناشویی در جامعه کنونی روز به روز کمتر می‌شود و بر تداوم و استحکام آن افزوده می شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون اسلام اجباری برای اشتغال زن در بیرون از خانه نبوده و بر تلاش کردن برای تربیت بهتر فرزندان بیشتر سفارش شده، تصریح کرد: علاوه براینکه حضور زن در اجتماع با حفظ متانت و حیا ایرادی نداشته بلکه نشان دهنده مهارت‌های کاری در کنار روح بزرگ و تحسین برانگیز است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha