سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علی سرلک - دانشگاه هنر

حوزه/ امروز برخی از مذاهب و عرفان ها در حال ترویج به تصویر کشیدن خداوندی محدود، منفعل و صرفا عشقی هستند، دراین نوع تعریف دیگر خداوند حق خلق جهنم، عذاب کردن و اجازه امر و نهی بندگان را ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک، در جمع عزاداران حسینی ، پیرامون موضوع تبیین ابعاد استکبار ستیزی و حربه های دشمن  اظهار کرد: نخستین نکته آن است که هر کس ارزش وجودی خود را بداند  و متوجه باشد که ما برای چه به این دنیا آمده ایم؛عبادت و بندگی وظیفه اصلی هر موجودی است که در آن پذیرفتن مالکیت خداوند نهفته است.

وی بیان کرد: کسانی که دل در گرو خداوند دارند، نمی توانند نسبت به محیط پیرامون خود بی تفاوت باشند و به صورت خنثی موضع گیری کنند.

این محقق دینی تصریح کرد: استکبار ستیزی از جمله واژگانی است که این روزها زیاد درباره آن صحبت می شود و شاید به دلیل همین زیادی تکراری، این موضوع  کلیشه ای و به تبع عادی شده است .

وی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم درباره استکبار ستیزی سخن بگویم باید پیش از آن  درباره استکبارپذیری صحبت کرد، خاطرنشان کرد: دنیای دیروز و امروز درصدد است که برای خداوند تعریف شده در اسلام که هم چهره رحمانی و هم چهره خشم و کبریایی دارد، خداوندی صرفا با تصویری زیبا ، قشنگ و رحمانی و به دور از خشم عذاب و عظمت معرفی کنند.

این پژوهشگر دینی، یادآور شد: مسیحیت تبشیری در حال ترویج  به تصویر کشیدن خداوندی محدود، منفعل و صرفا عشقی است،(god is love) دراین نوع تعریف دیگر خداوند حق عذاب کردن بندگان، خلق جهنم، اجازه امر و نهی به بندگان ندارد.

وی با اشاره به دعای قنوت عید فطر مبنی براینکه «یا اهل الکبریا و العظمة» تاکید کرد: زمانی که کبریایی خداوند برای ما پذیرفته شد، دادن جان در راه او آسان می شود.

حجت الاسلام سرلک در ادامه به برخی از حربه های دشمن علیه اسلام اشاره و عنوان کرد: جریان طاغوت گامی بلند برای تخریب عظمت  خداوند برداشته است، امروز دشمن درصدد است که دین را به مشابه مسواک و لباس یک امر شخصی کند تا ازاین طریق به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه عده ای درصدد خدشه به حوزویان هستند و شبهات زیادی همچون اینکه پس ازانقلاب اسلامی جایگاه روحانیت مورد خدشه شده است را وارد می کنند، گفت:درحالی که هدف آنها کثیف جلوه دادن حاکمیت و سیاست بوده و سپس فریاد جدایی دین از سیاست را می خواهند سردهند.

به گفته این استاد حوزه، برنامه ریزی دشمن این است که جایگاه والای روحانیت  و دیانت را مورد هدف قرار داده و حرمت آن را بین امت اسلامی ایران از بین ببرد و یا تضعیف کند.

وی در ادامه، اصل ولایت فقیه را ریشه در جریان دیدن داری مبتنی بر اسلام ناب محمدی دانست و عنوان کرد: مهمترین وظیفه امام و ولایت فقیه تدبیر برای پیروزی حق بر باطل  و ریشه کنی طاغوت است، براین اساسا جریان استکبار درصدد است که یاران نزدیک به امام و ولایت را منحرف کند و امام را تنها تعریف کند.

حجت الاسلام سرلک  وجه تمایز قیام امام حسین(ع) را با زمان امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) ، یاران با وفای عاشورا بیان کرد و افزود: یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا تحت تاثیر زر و زور  قرار نگرفته اند و چون یاران ظاهری دیگرامامان فریفته نشدند.

وی ابراز کرد: مودت و ارادت به اولیاء الله عین دین داری است، اساس استکبارستیزی از تولی به ولی حق است، ولایت فقیه ستون وسط میدان حق علیه باطل است، چنانچه کسی بخواهد در میدان دین داری گام بردارد، باید توجه و تمرکز خود را بر اصل ولایت فقیه بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha