پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی همچنین تولی و تبری را دو رکن دین معرفی کرد و گفت: انسان های خاکستری در روز عاشورا، امام حسین(ع) را دوست داشتند و با عمربن سعد نیز همکاری نکردند اما سرور و سالار شهیدان را تنها گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد،  در بخش نخست سخنان خود به معرفی «نافع بن هلال» از شهدای کربلا پرداخت و اظهار داشت: وی از اصحاب خاص امیرالمومنین(ع) بود که در مسیر به لشکر امام حسین(ع) پیوست.

وی با اشاره به اینکه «نافع بن هلال» در روز عاشورا تعداد زیادی از افراد دشمن را به هلاکت رساند، تصریح کرد: این صحابی امیرالمومنین(ع) در رجز خود گفت « آیین من آیین حسین(ع) و علی(ع) است؛ اگر امروز کشته شوم، آرزوی من همین است و پاداش خود را خواهم دید.»   

این  محقق حوزه علمیه در ادامه به حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر پذیرش دین از روی علم اشاره کرد و ابراز داشت: انسان اگر دین، نماز، امامت و عزاداری را با آگاهی و فهم و شعور بپذیرد، تحت تاثیر صدها شبکه ماهواره ای نیز قرار نخواهد گرفت چرا که اعتقادات محکمی خواهد داشت.

این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی همچنین تولی و تبری را دو رکن دین دانست و گفت: ما باید در دین به اعتقادات و اندیشه، شخصیت ها و عملکرد و رفتار مبلغان این اندیشه نگاه خاصی داشته باشیم.

*عشق به امام حسین(ع) با عدم تعبد به اعمال دینی بیگانه است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه به الزامات محبت به اهل بیت(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نمی شود انسان امام حسین(ع) را دوست داشته باشد اما با نماز بیگانه باشد چرا که نماز عشق سرور و سالار شهیدان است؛ اظهار محبت به خدا و اهلبیت(ع) با عدم تعبد به اعمال دینی در تضاد است.

وی بر ضرورت توجه به نماز اول وقت تاکید کرد و ابراز داشت: هیچ امری مقدم بر نماز نیست و این فریضه را نباید فدای کار و اداره کرد. 

*پیشرفت دزدی ها!

این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به اینکه برخی دزدی می کنند اما خود را شیعه اهلبیت(ع) می دانند، افزود: البته دزدها در گذشته از دیوار مردم بالا می رفتند و قفل می شکستند اما امروز دزدی ها پیشرفت کرده و اختلاس می کنند!

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایات اهلبیت(ع) مبنی بر اینکه شیعه واقعی، متعبد به اعمال دینی است، ابراز داشت: کسی که واجب خدا را زیرپای بگذارد، شیعه کامل نیست.

*افکار خاکستری، امام حسین(ع) را تنها گذاشت

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به پیام رجز «نافع بن هلال» که براساس تولی و تبری بود، گفت: براساس این پیام، انسان باید حب و بغض خود را مشخص کند.

وی، انسان های خاکستری را خطرناک دانست و گفت: انسان های خاکستری در روز عاشورا امام حسین(ع) را دوست داشتند و با عمربن سعد نیز همکاری نکردند اما سرور و سالار شهیدان را تنها گذاشتند.

این محقق حوزه علمیه با اشاره به اینکه محبین اهلبیت(ع) سه گروه هستند، ابراز داشت: گروه اول در ظاهر به اهلبیت(ع) ابراز محبت می کنند اما در پنهان این گونه نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: گروه دوم کسانی هستند که در پنهان اهلبیت(ع) را دوست دارند و نماز شب می خوانند و دنبال معصیت نمی روند اما به بهانه اینکه محبت باید قلبی باشد، در مجالس عزاداری و اجتماع حضور پیدا نمی کنند.

*ضرورت حفظ شعائر دینی

وی، حفظ شعائر اسلام را امری لازم دانست و گفت: همان گونه که به صدقه پنهان تاکید شده به صدقه ظاهری نیز تاکید شده است و این مسئله نشان می دهد به ابراز ظاهری نیز باید اهتمام داشت.

این استاد حوزه افزود: گروه سوم محبین اهلبیت(ع) کسانی هستند که آشکار و پنهانی به ابراز محبت به ائمه معصومین(ع) می پردازند و در نزد خداوند اعظم و والا می باشند.

*پاسخ به قضاوت های ناسنجیده نسبت به سخنرانان مشهور

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اتهام های ناروایی که برخی افراد به کارشناسان دینی مشهور وارد می کنند، ابراز داشت: بسیاری از کارشناسان دینی مشهور در طی سال، هزینه چند جهیزیه عروس را تقبل و به فقرا کمک می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی هشتاددرصد هدیه های منابر و درآمدها صرف کمک به مستمندان و فقرا می شود.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha