چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رفیعی پور

حوزه/ مدیر موسسه پیام امام هادی(ع) گفت: زیارت جامعه کبیره ، این یادگار گرانسنگ امام علی النقی(ع) سند هویتی شیعه اثنی عشری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) ابراز داشت: بی شک یکی از یادگارهای بسیار ارزشمند و معنوی از امام هادی (ع)، زیارت شریف جامعه کبیره است که واقعاً انسان اگر درباره آن دقت کند متوجه می‌شود که حقیقتاً یکی از نعمت‌های بزرگ شیعه است که باید قدردان آن بود.

وی همچنین با اشاره به سند قوی و جامعیت زیارت جامعه کبیره گفت: حقیقتاً بسیاری از مسایل مخفی و مورد سوال به خصوص درباره عظمت امامت و ولایت در این زیارت بیان شده که واقعاً امروز هم می‌تواند تعمیق و تعمق در آن به رفع بسیاری از شبهات در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان کمک شایان توجهی کند.

این استاد حوزه با اشاره به این که زیارت جامعه کبیره یکی از اسناد مهم هویتی شیعه اثنی عشری به شمار می رود، افزود: روايات خاصی از امام هادي(ع) نقل شده که در بسياري از موارد، حاوي اسرار شيعه‌ است که در رأس آن ها همین زيارت شریف جامعه کبيره می باشد.

وی اضافه کرد: اين زيارت، از جمله افتخارات شيعه و از معجزات علمي و معنوی بزرگ امام دهم محسوب می شود چرا که تمام اسرارالهی ، از نظر فلسفه و عرفان و قرآن و روايات، در اين زيارت نهفته است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پور با اشاره به عنایت خاص بزرگان و علما به این زیارت گفت : اهميّت اين زيارت به قدري است که مرحوم علامه مجلسي می گوید: "زيارت جامعه، از نظر سند و دلالت، صحيح‌ترين روايات است. چرا که ولی عصر (عج) اين زيارت را امضاء کرده‌اند و آن را دوست دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha