جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه/ رئیس انجمن مهدویت حوزه گفت: دولت فرعونی آن زمان با دعوت امام هادی(ع) به مجالس فساد قصد داشتند که امام(ع) را بدنام کنند، ولی امام هادی(ع) تمام این توطئه‌ها را به فرصت تبدیل کردند و به تبلیغ دین پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) به همه مسلمانان جهان بیان کرد: شناخت امام (ع)به عنوان یک مسئله معرفتی واجب است و باید به عنوان یکی از مسائل اعتقادی و اصول دین مورد تأکید قرار گیرد.

وی ابراز داشت: ما به عنوان یک مسلمان باید امامان خود را بشناسیم و معرفت لازم را نسبت به آنها کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام هادی(ع) همانند امام جواد(ع) در کودکی به امامت رسیدند گفت: امام جواد(ع) آنقدر با اقتدار رفتار کردند که در شروع امامت امام هادی(ع) شبهه بسیار کمی در مورد امامت ایشان وجود داشت.

رئیس انجمن مهدویت حوزه به تلاش امام هادی(ع) برای انسجام جامعه شیعه و حل مسائل و مشکلات آنها اشاره کرد و افزود: امام(ع) با اقتدار کامل به ماموریت خود عمل می‌کرد و شاهد انسجام شیعه در آن دوران هستیم به طوری که دولت طاغوت زمان برنمی‌تابد و امام را به سامرا منتقل می‌کند.

وی به هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) پس از هجرت از مدینه به مرو در عالی ترین جایگاه حکومتی قرار می‌گیرد و شهرت، اعتبار و برکات امام رضا(ع) چنان در جهان اسلام شدت می‌گیرد که همه امامان بعدی به ابن الرضا معروف می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: زمانی که امام هادی(ع) را مجبور به هجرت می‌کنند ایشان را به پادگان و منطقه نظامی منتقل می‌کنند و در این شرایط هدایت شیعیان بسیار سخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ارتباط امام(ع) با شیعیان به سختی صورت می‌گیرد اصلی ترین ماموریت سازمان وکالت شروع می‌شود و وارد صحنه می‌شوند.

رئیس انجمن مهدویت حوزه عنوان کرد: یاران امام(ع) به هر طریقی که ممکن بود با امام هادی(ع) ارتباط برقرار می‌کردند حتی اگر می‌توانستند به عنوان یک فروشنده در خیابان‌ها می‌چرخیدند و از امام(ع) دستورات لازم را می‌گرفتند.

وی اذعان داشت: سفیر اول امام زمان(عج) و از نواب خاصه حضرت، جزو کسانی است که با این روش ها خدمت امام هادی(ع) می‌رسید.

وی بیان کرد: دولت فرعونی آن زمان با دعوت امام هادی(ع) به مجالس فساد قصد داشتند که امام(ع) را بدنام کنند ولی امام هادی(ع) تمام این توطئه‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و به تبلیغ دین می‌پردازد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه امام هادی(ع) فضای جامعه را برای غیبت امام آماده کرد و در زمان امام عسکری(ع) این آموزش بیشتر داده شد گفت: زمان غیبت که آغاز می‌شود با وجود توطئه‌های دشمنان، شیعیان نمی‌شکنند و سرپا می‌ایستند و اکنون نیز جزو درخشان‌ترین گروه ها برای معرفی اسلام و پیامبر اسلام(س) هستند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha