شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که محافل جشن و شادی ولادت امام هادی(ع) باشکوه برگزار شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم نام و یاد امام هادی(ع) در جامعه غریبانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی ، امشب طی سخنانی در مراسم جشن ولادت امام هادی(ع) که با حضور طلاب و فضلا همچنین برخی از اساتید حوزه همچون آیت الله صلواتی در موسسه پیام امام هادی(ع) قم برگزار شد، با اشاره به برکات علمی و پژوهشی این موسسه در طول سالیان اخیر اظهار داشت: از ارزشمندترین خروجی های این موسسه فعالیت های علمی و کتب ارزشمند درباره زیارت حضرات معصومین (ع) از جمله موسوعه زیاره المعصومین (ع) است.

وی افزود: همچنین کاری در خصوص دعای ندبه انجام شده واقعاً بسیار ارزشمند و ابتکاری است به گونه ای که جمله جمله این دعای شریف به صورت مستند مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: از امام هادی(ع) دو تحفه بسیار ارزشمند یعنی زیارت جامعه کبیره و نیز زیارت امیرالمومنین(ع) در روزعید غدیر برای ما به یادگار مانده است.

وی افزود: به لطف الهی در سال های اخیر ، اقبال خوبی در زمینه شرح و توضیح زیارت جامعه کبیره دیده شده است و خود بنده نیز دو جلد درباره شرح این زیارت نگاشته ام که از سوی انتشارات جامعه مدرسین به چاپ رسیده و دو جلد دیگر نیز در دست اقدام است.

آیت الله خاتمی بیان داشت: زیارت امیرالمومنین(ع) در عید غدیر نیز دیگر یادگار ماندگار آقا امام هادی(ع) است که اگر کسی واقعاً آن را شرح دهد خودش سیره امام علی(ع) است که از نگاه قرآن امام هادی(ع) آن را مورد توجه قرار داده اند.

وی افزود: همچنین روایات بسیار ناب و ارزشمندی از امام هادی(ع) نیز نقل شده که در کتب این موسسه از جمله موسوعه امام هادی(ع) گردآوری شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: از ویژگی های منحصر به فرد امام هادی(ع) در بین ائمه اطهار(ع) آن است که ایشان به نظام نمایندگی امامت سر و سامان داده و البته باید توجه داشت که فرصت انجام این مهم برای دیگر امامان ما فراهم نشده است.

وی افزود: هدف امامان جواد(ع) ، هادی(ع) و حسن عسکری(ع) این بوده که از طریق این نظام وکالت و نمایندگی ، شیعه را برای دوران غیبت و برطرف کردن نیازهای شرعی و دینی خود آماده کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود یک پیشنهاد هم داشت و گفت: پیشنهاد بنده به حجت الاسلام و المسلمین رفیعی پور، رییس موسسه امام هادی(ع) این است که صحبت هایی با برخی بزرگان و نیز هیئات مذهبی انجام دهند تا در شب ولادت امام هادی(ع) دست کم در 10 مسجد شهر قم مراسم باشکوه درباره امام هادی(ع) برگزار شود.

وی با تاکید بر این که برای مطرح کردن نام و یاد امام علی النقی(ع) در شب ولادت و شب شهادت باید بیش از این ها تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم که امام هادی(ع) غریب باشند ، البته امسال که به جهت حادثه دلخراش منا ، همه مملکت یک وضع فوق العاده را شاهد هستیم و کشور ما به معنای واقعی داغدار است اما در سال های دیگر نباید بگذاریم که ایام ولادت و یا شهادت امام هادی(ع) مظلومانه و غریبانه برگزار شود.

آیت الله خاتمی همچنین با بیان این که بی شک قلب حضرت ولیعصر(عج) از بابت حادثه رخ داده در منا جریحه دار است، ابراز داشت: اکثر مفقودین متاسفانه از جانباختگان حادثه هستند و گویا سعودی ها می خواهند اجساد را به سرعت دفن کنند که اگر این طور شود داغ ماجرا مضاعف خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha