یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاجتی

حوزه/با یک نگاه سطحی به سیاست ها و اعمال آل سعود می توان به این نتیجه رسید که بی تردید آنها نوکری بیش برای استکبار جهانی نیستند، و لذا با بی توجهی به مهمترین رویداد جهان اسلام، چنین حادثه خونینی را رقم زدنند.

حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به حوادث حج امسال که موجب کشته شدن بیش از 1500 نفر از حجاج شد، گفت: حوادث تلخ و تاسف بار حج امسال که همه مسلمانان را در حیرت قرار داد، نشانه مسلمی از بی کفایتی رژیم آل سعود در اداره امور حجاج بیت الله الحرام است .

امام جمعه موقت اهواز، اقدامات مسئولان عربستان در وقایع اخیر را بسیار مشکوک خواند و افزود: عمق این فاجعه عظیم به سادگی قابل درک نیست، چراکه حوادث متعددی که امسال در ایام حج اتفاق افتاد نشان از نیت شوم رژیم سعودی دارد.

وی، با اشاره به بی توجهی رژیم سعودی نسبت به زائران بیت الله الحرام، بیان داشت: رژیم آل سعود اگر دغدغه حجاج را می داشت، حجاج سوری  و یمنی را محروم نمی کرد و در ماه حرام، مردمی را که  باید احرام بسته و مشغول سعی صفا و مروه باشند، زیر آماج بمباران وحشیانه خودش قرار نمی داد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، دغدغه اصلی حکوت سعودی را پیگیری منافع آمریکا دانست و گفت: با یک نگاه سطحی نسبت به سیاست ها و اعمال آل سعود می توان به این نتیجه رسید که بی تردید آنها نوکری بیش برای استکبار جهانی نیستند، و لذا با بی توجهی به مهمترین رویداد جهان اسلام چنین حادثه خونینی را رقم می زنند؛ از این روست که ما قبل و بعد از اینکه بگوییم "مرگ برآل سعود" باید "مرگ بر آمریکا" بگوییم.

امام جمعه موقت اهواز در پایان، بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی در اداره مکه و مدینه، تاکید و خاطر نشان کرد: مسلمین باید با پیگیری و برنامه ریزی دقیق اداره  امور  حجاج بیت الله الحرام را از آل سعود پس گرفته و با خانه امن الهی را آن گونه که شایسته آن است، رفتار کنند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha