دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ استاد حوزه، واقعیت امروز آل سعود را برگشت به جاهلیت عنوان کرد و گفت: امروز ام القرای جهان اسلام به دست کشوری است که دنیای اسلام را به مشکلات گوناگون مبتلا کرده و متأسفانه اكثر كشورهاي اسلامي هم مقابل او تسلیم محض هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله علوی بروجردی در حاشیه درس  خود ضمن اظهار تأسف و عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا، اظهار داشت: سوء مدیریت حکومت آل سعود درباره مفقودین حادثه منا، وضعیت تأسف باری را در میان خانواده ها به وجود آورده است.

وی ابراز داشت: حاجیان سیر الی الله داشته و در آن خستگی روز اول منا، دچار این حادثه شده اند که بسیار ناراحت کننده است.

این استاد حوزه،  علو درجات را برای شهدای منا درخواست کرد و گفت: امیدواریم حاجیانی که در این راه دست شان از دنیا کوتاه شده، به درجات عالیه رسیده و خدای متعال به خانواده آنان صبر، اجر و تحمل عنایت فرماید.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از عجائب سرزمین منا، عدم وجود بیمارستان دو هزار تخت خوابی در این مکان است؛ به طوری که برخی از قربانیان را برای مداوا به طائف منتقل کرده و تا روز گذشته حتی اجازه ورود به این شهر به مسئولان ما داده نشده است.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به عدم صدور ویزا برای وزیر فرهنگ و ارشاد از سوی عربستان، تصریح کرد: همه ساله در 28 صفر، در مشهد مقدس بیش از 7 میلیون نفر جمعیت اجتماع کرده و به درستی اداره می شوند، یا ایام اربعین 20 میلیون زائر در کربلا حضور پیدا کرده و جاده ها مملو از جمعیت می شوند؛ در حالی که امکانات عراق هم محدود است؛ ولی با امنیت کامل انجام شده و زائران به سلامت بر می گردند، اما در عربستان دو حادثه تلخ ظرف مدت چند روز تکرار می شود که تأسف بار و زجر آور است.

این استاد حوزه با اشاره به موضوع وجوب حج در چنین شرایطی، بیان داشت: یکی از مباحثی که با توجه به شرائط امروز مورد بحث است، موضوع وجوب حج با وجود مدیران نالایق سعودی است.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: از زماني كه یک ايراني و شيعه وارد عربستان می شود، گویا دشمنانشان را در مقابل خود دیده و نمی دانیم که پس از حضور در این کشور بر می گردند یا نه؟ وقتی در حرم امن الهي مومنین را گلوله باران کرده؛ ما را مشرك دانسته و حج ما را دروغ و فريب مي‌دانند؛ چگونه و به چه قیمتی برای انجام اعمال حج به این کشور برویم؟

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به فتاوای برخی از مفتیان عربستان درباره فاجعه منا، اظهار داشت: برخی از مفتيان،  این حادثه اسفناك را  قضا و قدر دانسته و به صورت تفصیلی از حكومت سعودي؛ به خصوص از وليعهد تجلیل کرده اند!!

وی واقعیت امروز آل سعود را برگشت به جاهلیت عنوان کرد و گفت: امروز ام القرای جهان اسلام به دست کشوری است که این وضعیت را داشته و دنیای اسلام را به مشکلات گوناگون مبتلا کرده اند و متأسفانه اكثر كشورهاي اسلامي هم مقابل او تسلیم محض هستند.

این استاد حوزه ابراز داشت: اگر اين اتفاق در كشور اروپايي و آمريكايي اتفاق افتاده بود، سر و صدای بسیاری در دنیا و روزنامه ها به وجود می آمد؛ اما امروز پول سعودی تمام رسانه ها را خفه کرده است.

این محقق و پژوهشگر خاطرنشان ساخت: ما در شیعه مرز جغرافيايي نداشته و برای تمام حادثه دیدگان این فاجعه متأسفیم؛ البته برای مفقودین این حادثه نیز بسیار ناراحتیم.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: خیلی از جان باختگان این حادثه بر اثر نرسیدن دارو و بی آبی کشته شده اند؛ در حالی که اگر به موقع اقدامات لازم انجام می شد، جانباختگان کمتری می داشتیم.

وی با اشاره به ضعف کنونی دنیای اسلام، بیان داشت: امروز جماعت محدود وهابیت بر اماکن مقدس مسلط شده و منافع انگلیس را حفظ می کنند که جای تأسف دارد.

این استاد حوزه با تأکید بر خروج دنیای اسلام از مقام انفعال، اظهار داشت: تا زمانی که دنیای اسلام از مقام انفعال خارج نشود، دیگران برای او نقشه کشیده و گرفتار این بساط خواهیم بود.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: امروز وهابیت خبیث مسلط بر امور حرمین شریفین شده و داعش و النصره را به وجود آورده اند و اسلام را از طریق این گروه های تروریستی به دنیا معرفی می کنند.

آیت الله علوی بروجردی در پایان گفت: امروز در وسائل ارتباط جمعی، وحشی گری داعش و النصره را به اسم اسلام مشاهده می کنیم که جای تأسف دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha