سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خاتمی مصاحبه با حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه ترور و تروریسم در اسلام جایگاهی ندارد، گفت: مقام معظم رهبری در نامه دوم به جوانان کشورهای غربی اثبات کردند که تفکر، روش و منش جهان غرب تروریست پرور است.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نگارش نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی، اظهار داشت: این نامه همانند نامه نخست در حقیقت خطاب به وجدان های بیدار در جهان غرب بود.

وی با اشاره به ابعاد گسترده نامه دوم رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در زمینه موضوع ترور و تروریسم از طریق نامه دوم وارد گفتگو با جوانان غرب شدند.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ترور و تروریسم در اسلام جایگاهی ندارد، گفت: این جنایاتی که جانورهای داعش انجام می دهند، کاملا از مبانی بلند و عمیق اسلام بیگانه است چرا که دین، کشتن بیگناهان را کاری نادرست و غلط می داند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نامه دوم به جوانان کشورهای غربی اثبات کردند که تفکر، روش و منش جهان غرب تروریست پرور بوده است.

*رفتار دوگانه غرب تشویقی برای تروریست ها

وی، رفتار دوگانه غرب با مسئله تروریسم را تشویقی برای تروریست ها دانست و گفت: از نگاه غرب، تروریسم خوب و بد وجود دارد؛ اگر رژیم صهیونیستی در قامت یک دولت دست به ترور بزند، «ترور خوب و قابل حمایت» است اما آنگاه که این ترور به جان خودشان افتاد، «ترور بد» اطلاق می شود.

این عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: این نحوه رفتار غرب، برخوردی دوگانه و تبعیضی با ترور محسوب می شود که حاصل آن تروریست پروری در دنیاست.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری در این نامه وجدان های بیدار را خطاب کردند که خود ارزیابی کنید این رفتار و منش چه پیامدهای ننگینی دارد.

*لحن و بیان نامه رهبری از نوع بیان انبیاء الهی است

آیت الله خاتمی در ادامه بیان و لحن نامه مقام معظم رهبری را از نوع بیان انبیاء دانست و گفت: بنده جنس لحن، بیان و استدلال نامه اول و دوم رهبر معظم انقلاب را از گونه لحن و بیان انبیاء می دانم.

وی افزود: مقام معظم رهبری حقایق را با استفاده از شیوه ای که خداوند از زبان انبیاء بیان می کند، تبیین کردند.

این عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: با توجه به وجود اخلاص و معنویت در بیان مقام معظم رهبری، ان شالله همان تاثیری که راهبران آسمانی داشتند در این بیان هم وجود خواهد داشت.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما مقام معظم رهبری را از رهروان صدیق و مخلص اسلام و راهی را که انبیاء آغازگر آن بودند، می دانیم.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha