پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله خاتمی غرفه انتشارات آیت الله صافی

حوزه/ حضرت آیت اللهصافی از مراجع پرتلاش و جامع نگر است که به صورت تیزبینانه و هوشمندانه نسبت به مسائل گوناگون نظر دارد و در جایی که لازم بدانند، وارد شده و تذکرات لازم را گوشزد می کنند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غرفه انتشارات آیت الله صافی گلپایگانی حضور یافت و در جریان آخرین آثار منتشر شده این مرجع تقلید قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله صافی را مایه افتخار شیعیان دانست و تصریح کرد: زمانی که برای ملاقات با این مرجع عالیقدر شرفیاب می شویم، غبطه می خوریم که در دل این بزرگمرد چیزی جز معرفت دینی نیست.

وی، تلاش وصف ناپذیر حضرت آیت الله صافی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این فقیه برجسته از مراجع پرتلاش و جامع نگر است که به صورت تیزبینانه و هوشمندانه نسبت به مسائل گوناگون نظر دارد و در جایی که لازم بدانند، وارد شده و تذکرات لازم را گوشزد می کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین ضمن تهیه مجموعه 6 جلدی منتخب الاثر، به ویژگی های این کتاب گرانسنگ پرداخت و گفت: این کتاب ارزشمند توانسته بسیاری از شبهات که در زمینه مهدویت وجود دارد را به صورت مستدل پاسخ بدهد.

وی با تاکید براینکه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع پرتلاش زمان معاصر است، بیان کرد: این فقیه برجسته که در زمینه های گوناگون دست به قلم شده، اخلاص را سرلوحه کار خویش قرار داده و همین مسئله موجب پویایی آثار ایشان شده است.

آیت الله خاتمی، تازگی را مهمترین ویژگی تالیفات حضرت آیت الله صافی  دانست و افزود: آثار  ایشان به ویژه کتاب منتخب الاثر که در زمینه مهدویت به تالیف رسیده پس از گذشت زمان دچار فرسودگی نشده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، گره خوردن به قرآن و عترت را از مهم ترین دلایل فرسوده نشدن آثار این مرجع تقلید عنوان کرد و افزود: ایشان دارای قرب الی الله است و کسی که به خدا و اهل بیت (ع) گره بخورد، دچار فرسایش و فرسودگی نمی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha