دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه/ جنایات زشتی که تکفیری‌ها مرتکب می شوند، اسباب ناراحتی همه مسلمانان را فراهم کرده و متأسفانه این گروه‌های گمراه، چهره صلح و مهربانی اسلام را مخدوش نموده و موجب بدنام‌شدن اسلام شده‌اند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، یک شنبه شب در دیدار جمعی از دانشجویان مسلمان ۱۴ کشور، در مشهد مقدس، با اشاره به فتنه گروه‌های تکفیری اظهار داشتند: جنایات زشتی که تکفیری‌ها مرتکب می شوند، اسباب ناراحتی همه مسلمانان را فراهم کرده و متأسفانه این گروه‌های گمراه، چهره صلح و مهربانی اسلام را مخدوش نموده و موجب بدنام‌شدن اسلام شده‌اند. شما باید در کشورهایی که زندگی می‌کنید با اخلاق و رفتار خوب و اسلامی، چهره حقیقی اسلام را نشان دهید.

معظم له تصریح کردند: مسلمانان در همه جای دنیا باید در علم و ادب و اخلاق نمونه باشند. قرآن کریم فرموده است «جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس» یعنی باید همگان از مرد و زن، در همه جهات خوب، برای مردم دنیا الگو باشید. زنان مسلمان هم باید در حجاب و پوشش خود نمونه باشند و به همه نشان دهند که به عزّت و استقلال و هویّت اسلامی خود پایبند هستند.

ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ادامه دادند: خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم»؛ باید دانست که همگان از مرد و زن در اسلام با هم برابرند و ان کسی گرامی‌تر و محترم‌تر است که تقوا و پرهیزکاری‌اش بیشتر باشد. شما در هر نقطه‌ای که هستید، پرهیزکاری پیشه کنید و بدانید عاقبت نیک برای متقین است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به دانشجویانی که از کشورهای آمریکا، کانادا، سوئد، انگلیس، کنیا، تانزانیا، بوسنی و چند کشور دیگر جهان در این دیدار حضور داشتند، گفتند: امیدوارم بتوانید در هر جایی که حضور دارید به عنوان نماینده اسلام، ‌به دین خدمت بکنید و چهره واقعی اسلام را به مردم دنیا نشان دهید.

معظم له همچنین در پایان خطاب به دانشجویان زن حاضر در جلسه، گفتند: من بارها گفته ام چادری که شما می‌پوشید ارزشش از عبای من بیشتر است و حجاب شما امر به معروف و نهی از منکر و نشانه عزّت و کرامت شماست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha