سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
منوچهر متکی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی از دوران جواني در زمينه مسائل قرآني دغدغه داشتند و تلاش مي‌كردند با تاليف آثار، مسائل قرآني را به شايستگي تفسير كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،‌ دکتر منوچهر متكي در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، در غرفه انتشارات دفتر حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني حضور يافت و در جريان جديدترين آثار اين مرجع تقلید قرار گرفت.

 وي با اشاره به زمان آشنايي اوليه خود با حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني، بيان كرد: در نخستين دوره، نماينده مجلس شوراي اسلامي بودم و ايشان در آن زمان مسئوليت شوراي نگهبان را برعهده داشتند كه در اين حين برخي ارتباطات دوستانه موجب شده بود، ايشان به من لطف داشته باشند.

وزير امور خارجه اسبق كشورمان با اشاره به آثار قرآني حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني، تصريح كرد: اين مرجع آگاه از دوران جواني در زمينه مسائل قرآني دغدغه داشتند و تلاش مي‌كردند با تاليف آثار، مسائل قرآني را به شايستگي تفسير كنند.

وي با بيان خاطره اي از اين مرجع تقليد، گفت: حضرت آيت‌الله صافي در زمان پيش از انقلاب به حجاز سفر كرده بودند و حجازي‌ها به ايشان گفته بودند كه شما شیعیان به مسائل قرآني اهتمام نداريد و اين مسئله براي ایشان نگران كننده بود. چند سالي كه از انقلاب گذشت و موسسات قرآني تاسيس شد، معظم له احساس خرسندي كرده و فرمودند "بايد آثار قرآني ايران را براي عربستان بفرستيم كه گمان نكند در ايران كسي به قرآن توجه ندارد".

متكي بيان كرد: حضور انتشارات دفتر حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم و عرضه آثار قرآني اين مرجع تقليد، نشان دهنده دغدغه خاص ايشان به مسائل قرآني در جامعه است.

وزير امور خارجه اسبق كشورمان گفت: حضرت آيت الله صافي در مسائل قرآني و اهل بيتي(ع) تحقيق و پژوهش فراواني كرده كه ايشان را به شخصيتي داراي معرفت قرآني و اهل بيتي تبديل كرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha