چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
علی جنتی - غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی قرآن در راستای ساماندهی فعالیت های قرآنی تاکید کرد.

 علی جنتی با حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه» در نمایشگاه بین المللی قرآن در مورد حضور بخش حوزوی در نمایشگاه، تصریح کرد: حضور حوزه علمیه در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته چشمگیر تر است وجای مناسب تری نیز در اختیار این بخش قرار گرفته است و امیدورام که مردم هم با حضور بهتر در نمایشگاه بتوانند از این بخش بهره لازم را ببرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی قرآن استقبال کرد و گفت: خوب است که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران که متولی این کار است، دبیرخانه تشکیل شود. این مهم به همه مجامع کمک می کند که نمایشگاه را هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار کنند.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به محافل قرآنی مردمی تاکید کرد و گفت: همین محافل قرآنی که توسط مردم اداره می شود باعث پویایی فعالیت های قرآنی در جامعه اند . از همین رو ما به عنوان نهاد متولی وظیفه داریم در جهت حل مشکلات این محافل و تشکل ها گام برداریم و آنها را تقویت کنیم و در عین حال در راستای یکپارچه سازی آنها که هم اینک در حال انجام است کار ساماندهی وچارچوب‌ بندی آنها را نیز انجام دهیم.

جنتی به مکان برگزاری نمایشگاه قرآن نیز اشاره کرد و ابراز داشت: محل باغ موزه دفاع مقدس با توجه به آنکه فضای مفرحی است و این مسئله باعث می شود جایگاه مناسب تری برای برگزاری نمایشگاه قرآن باشد، همچنین  شهردار تهران قول داده با آماده سازی 130 هزار متر مربع از مجموعه باغ موزه و باغ کتاب، بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب نیز در همین مجموعه برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره جابه جایی محل نمایشگاه قرآن از مصلی به باغ موزه دفاع مقدس نیز گفت: ما در مصلی برای برگزاری نمایشگاه کتاب هر سال رقم های میلیاردی پرداخت می کنیم، اما شهرداری تهران بدون هزینه این مکان را در اختیار ما قرار داده و تمام امکانات را برای ما بسیج کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha