سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
علیدوست

حوزه / عضو جامعه مدرسین با بيان اين كه مهدويت براثر باورهاي شيعي مطرح و با استفاده از منابع غيرشيعي اثبات شده است،‌تصريح كرد: كتاب منتخب الاثر را اثري وزين ، علمي و فني است كه نويسنده تلاش كرده براي تاليف اين اثر از كتب و منابع معتبر استفاده كند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله  ابوالقاسم عليدوست با اشاره به ديدگاه آيت‌الله  العظمی صافي گلپايگاني در رابطه با مسائل مهدوي اظهار كرد: اين مرجع تقليد بيش از هر موضوعي در آثارشان به مباحث مهدوي توجه دارد و نشان از اهميت آن است كه علما و مراجع در اين زمينه دست به قلم شدند.

وي افزود: منتخب الاثر از مجموعه آثار ماندگار اين مرجع تقليد است و بايد اعتراف كرد منتخب الاثر جلوتر از زمان خود به رشته تحرير در آمده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بيان كرد: فارغ از اينكه نويسنده كتاب منتخب الاثر فقيه شيعه است، قابل تحسين بوده و به عنوان يك اثر قابل اعتماد به عنوان منبع تحقيقات و پژوهش محسوب مي‌شود.

وي با بيان اين كه مهدويت براثر باورهاي شيعي مطرح و با استفاده از منابع غيرشيعي اثبات شده است،‌تصريح كرد: كتاب منتخب الاثر اثري وزين ، علمي و فني است كه  نويسنده تلاش كرده براي تاليف اين اثر از كتب و منابع معتبر استفاده كند.

آیت الله عليدوست با تاكيد براينكه منتخب الاثر به عنوان يك اثر شيعي تا ابد ماندگار شده است، تصريح كرد: حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني در اين اثر توانسته است به خوبي بحث مهدويت را مديريت كند و به زيبايي وارد بحث شده و هنرمندانه از بحث خارج شوند.

عضو جامعه مدرسين با اشاره به نظم موضوعي و محتوايي در منتخب الاثر اشاره و بيان كرد: گذشت زمان اين اثر را دچار فرسايش و كهنگي نكرده و اين توفيقي است كه خداوند به اين مرجع شيعي داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha