پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام علیدوست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با وجود این که از تألیف منتخب الاثر ده‌ها سال می گذرد، ولی گذشت زمان این اثر را کهنه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست با حضور در بیست دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به تبیین وی‍ژگی‌ها و سجایای آیت الله  العظمی صافی گلپایگانی پرداخت و اظهار کرد: قلم زدن از دوران جوانی شاخصه ای است که این عالم آگاه از آن برخوردار است و کمتر کسی با چنین ویژگی در جامعه شناخته شده است.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله صافی نویسنده ای توانا است که از دوران جوانی در عرصه‌های گوناگون وارد شده و از خود آثار فاخری را برجای گذاشته است و در بین رجل علمی کمتر شخصیتی دیده می‌شود که این چنین ویژگی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست ادامه داد: قلم این عالم برجسته در ساحت خاصی حرکت نکرده و به همین دلیل از ایشان تراث فقهی، کلامی، اجتماعی  و فرهنگی  را شاهد هستیم.

وی منتخب الاثر را یکی از مهم‌ترین آثار آیت الله صافی دانست و گفت: در این کتاب مسائل مطرح در باب مهدویت مورد بحث قرار گرفته و از تراث های ماندگار در جهان اسلام و تشیع محسوب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتخب الاثر را منبعی موثق برای تحقیق و پژوهش دانست و گفت: این کتاب با استفاده از منابع مستند غیر شیعی مسائل در رابطه با مهدویت را پاسخ داده است.

این استاد حوزه اضافه کرد: منتخب الاثر دارای آغازی خوب و سرانجامی روشن است و با وجود اینکه ده‌ها سال از تألیف آن می‌گذرد ولی گذشت زمان این اثر را به سمت کهنگی نبرده است.

وی همچنین در رابطه با توضیح المسائل و استفتائات این مرجع تقلید گفت: ایشان مباحث فقهی را به صورت شیوا و روان پاسخ داده است به گونه ای که در مرکز تحقیقات قوه قضائیه به نظرات این عالم آگاه مراجعه می‌کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha