دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله صافی - محسن رضایی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: اختلافات داخلی به نفع مملکت و نظام نیست و نباید برای رسیدن به منافع شخصی خود در اصول و منافع مردم اختلاف نمود؛ اینکه بعضی گروه‌ها می گویند ما باید باشیم و دیگران نباشند، لجبازی است و به ضرر مملکت تمام خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید در دیدار دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با  اشاره به برخی از مسائل مهم جهان اسلام،  اظهارداشتند: متأسفانه گروهک جنایتکار داعش به اسم اسلام با این جنایات و وحشی گری‌ها بزرگترین ضربه را به اسلام عزیز زده و چهره این دین حنیف را مشوّش می‌نمایند. باید همه کشورهای اسلامی با همکاری و اتّحاد، با آنها مقابله و برای از بین‌بردن این فتنه تلاش نمایند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: به نظر من همه مشکلات را همراه با حفظ عزّت و شرافت و با تدبیر و تعقّل و ارتباط صحیح با کشورهای اسلامی می‌توان برطرف نمود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  در ادامه با اشاره به وجود برخی اختلافات در داخل کشور افزودند: اختلافات داخلی به نفع مملکت و نظام نیست و نباید برای رسیدن به منافع شخصی خود در اصول و منافع مردم اختلاف نمود؛ اینکه بعضی گروه‌ها می گویند ما باید باشیم و دیگران نباشند لجبازی است و به ضرر مملکت تمام خواهد شد. همه باید برای حفظ منافع عموم مردم تلاش کنند و در کارهایشان خدا را در نظر بگیرند.

معظّم له در بخش دیگری از توصیه‌های خود در رابطه با لزوم رفع سریع گرفتاری‌های مردم گفتند: همه باید درصدد این باشند که مشکلات معیشتی و اقتصادی محرومین به زودی برطرف شود. نباید اختلافات داخلی باعث فشار اقتصادی  و معیشتی بر مردم شریف ایران گردد.

حضرت آیت الله صافی در ادامه این دیدار، نسبت به اخذ زیاد مالیات از مردم تذکّر دادند و بیان داشتند: نباید مردم را در فشار قرار داد و بیش از حدّ از آنها مالیات گرفت؛ البته مالیات هم باید در جای صحیح خود مصرف گردد و از مصرف آن در جایی که بر خلاف اسلام و شریعت است پرهیز نمود.

ایشان در پایان این دیدار خطاب به دکتر رضایی خاطرنشان کردند: امیدواریم شما و همکارانتان مورد عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید. هرگز در کارهای خود مأیوس نشوید و بدانید، با نظر مقدّس و دعای آن حضرت، مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

 خاطرنشان می شود: دکتر رضایی  در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت منطقه و جهان اسلام، و نیز مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داخل کشور ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha