پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: یکی از امور مهمّی که باید مجلس آن را سرلوحه فعّالیّت‌های خود قرار دهد، ارتباط با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیّه است که اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تشکّر از فعّالیت‌های تبلیغی وی،  هدف اصلی در فعالیت‌ها را اعتلای کلمه اسلام دانسته و اظهارداشتند: الحمدلله فعالیت‌های تبلیغی زیادی در این زمینه‌ها انجام می‌شود و مخصوصاً در رابطه با ادیان و مذاهب دیگر؛ و امثال  شما توفیقات بسیار خوبی داشته‌اید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هدف، اعتلای کلمه اسلام است و این‌که باید معارف ناب دین عزیز را به دیگران برسانیم.

ایشان  در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به لزوم حُسن سلیقه در روابط با دیگران افزودند: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید با مجامع علمی جهان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از فرصت پیش آمده برای معرفی تعالیم اسلام استفاده کنند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: یکی از ویژگی‌هایی که بادیدار حجت الاسلام احمد مبلغی با آیت الله صافیید در اشخاص فعّال در این زمینه باشد، حُسن سلیقه است. متأسّفانه در بعض موارد دیده می‌شود به خاطر عدم وجود این ویژگی، نتیجه عکس در روابط پدید می‌آید.

معظّم له در ادامه، افزودند: مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با تقویت ارتباط با علما و استفاده از نظرات بزرگان دین، به سمت حلّ سریع و اساسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم پیش بروند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: یکی از امور مهمّی که باید مجلس آن را سرلوحه فعّالیّت‌های خود قرار دهد. همین ارتباط با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیّه است که اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این دیدار  گزارشی  از سفر خود به اسپانیا و لبنان و نتایج آن ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی  ضمن درخواست از  این مرجع تقلید جهت اجازه طبع و نشر آثار ایشان در کشورهایی نظیر لبنان؛ از شور و اشتیاق و درخواست مجدّد ملاقات توسط رئیس دانشگاه بزرگ الزیتونة ‌تونس دکتر هشام قریسه که چندی قبل در سفر به ایران با معظّم له دیدار داشت، خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha