پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ انتظار می رود که مسئولان نمایشگاه قرآن، فضای بیشتری را در اختیار بخش حوزوی قرار دهند تا حوزه ای که متکفل دین مردم و تبیین معارف قرآنی است، بتواند همه ظرفیت ها و محصولات خود را ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ضمن حضور در غرفه خبرگزاری حوزه، در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه، نمایشگاه قرآن امسال با ساماندهی تکامل یافته ای از لحاظ محتوا و شکل ظاهری ارائه فعالیت های قرآنی نسبت به دوره های قبل برگزار شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه بخش های محتوایی قران کریم بسیار جذاب و پربار ظاهر شدند.

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: قرآن به عنوان یکی از محوری ترین منابع دینی اسلام است. بنابراین باید از فرصتی که این نمایشگاه فراهم کرده به بهترین نحو برای نمایش و ارائه محصولات دینی استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش فضای بخش حوزوی در نمایشگاه های بعدی، ابراز داشت: انتظار می رود که مسئولان مربوطه، فضای بیشتری را در اختیار بخش حوزوی قرار دهند تا حوزه ای که متکفل دین مردم و تبیین معارف قرآنی است، بتواند همه ظرفیت ها و محصولات خود را ارائه دهد. همان گونه که آیت الله حسین بوشهری توصیه می کنند اگر ما اهتمام بایسته را برای ایجاد یک نمایشگاه فراگیر ثابت در طول سال برنامه ریزی کنیم، در نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از توفیقات بیشتری بهره مند خواهیم گشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: اگر در همه استان ها نمایشگاه قرآن در فصول مختلف سال برگزار شود، نیازی به برگزاری نمایشگاه دایمی تا این اندازه احساس نمی شد. اما اکنون که این ظرفیت ایجاد نشده به نظر می رسد که باید اقدامات لازم از نظر اطلاع رسانی و ایاب و ذهاب مشتاقان به بازدید از محتواهای قرآنی فراهم شود تا هم در بخش مشاوره و هم در بخش پاسخگویی به شبهات، به مردم خدمات بیشتری ارائه شود. چرا که نمایشگاه قرآن علاوه بر ارائه تازه ترین دستاوردهای قرآنی، بهترین زمان پاسخگویی به شبهات دینی شهروندان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha