جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه / ترویج امر اهل البیت علیهم السلام و بخصوص ترویج امر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام بسیار لازم و ضروری است و اصلا حیات جامعه بشریت به شناخت امر آن بزرگواران و عمل به آن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد مقدس با ایشان دیدار کردند.

معظم له با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) گفتند: ترویج امر اهل البیت علیهم السلام و بخصوص ترویج امر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیهماالسلام بسیار لازم و ضروری است و اصلا حیات جامعه بشریت به شناخت امر آن بزرگواران و عمل به آن است.

ایشان در ادامه با بیان این که برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام با این گستردگی، موجب افتخار جهان تشیع است افزودند: این که بتوانید در یک فضای گسترده در تمام کشور و بیش از هفتاد کشور دنیا، یاد آن حضرت را احیا نموده و موجب نشر معارف آن بزرگوار شوید بسیار ارزش دارد و قدر آن را بدانید و شاکر خداوند متعال باشید.

دیدار مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(علیه السلام) با آیت الله العظمی صافیحضرت آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانات خود با بیان برخی از کرامات و معجزات حضرت رضا علیه السلام فرمودند: بیان این معجزات و گردآوری و نشر و ترویج آنها می تواند سبب تقویت اعتقادات و تقویت معرفت و علاقه مردم شود.

معظم له در ادامه، شعر را ابزار مهمی برای نشر معارف دانسته و بیان کردند: اشعار بلند و والایی که بزرگان در مورد حضرت علی بن موسی الرضا علیهمالسلام سروده اند در نشر معارف می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. شما هم اشعاری که در این جشنواره می پذیرید سعی کنید از نظر فنون شعری و نیز مضمون و محتوا، در شان جایگاه رفیع آن حضرت باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از توصیه های خود گفتند: مراقب باشید این افتخار بزرگ به اسم هنر وارد مسایل دیگری همچون موسیقی و لهو و لعب نشود؛ زیرا تمام این کار با ارزش ضربه خواهد خورد. برنامه ها و جشن هایی که مربوط به اهل بیت علیهم السلام است باید به دور از ملاهی و مناهی باشد و همه آن به معنویت بخشی به فضای جامعه کمک کند.

حضرت آیت الله صافی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای برگزارکنندگان این جشنواره بین المللی گفتند: هر قدم و حرفی که در این راه برای خدا بر می دارید و به زبان جاری می کنید دارای اجر و ثواب است و ان شاء الله مورد قبول آستان ملک پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha