جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به موضوع برجام، گفت: برجام هم تصویب شود، مرگ بر آمریکا سرجای خود باقی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: ماه محرم و صفر فرصت طلایی برای نشر دین است و شما علمداران دین، سرداران این عرصه می باشید.

وی با بیان این که امروز  مأموریت روحانیت چیست  و چه رسالتی دارد ابراز داشت: 3 مأموریت مهم برای روحانیت تعریف شده است که تحکیم عقائد، نخستین مأموریت می باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: با نگاهی سطحی به عرصه فرهنگ، مشاهده می کنیم که دشمنان، بنیان ما را هدف قرار داده و مبانی اعتقادی را نشانه رفته اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: شیعه از مبانی محکمی برخوردار است که باید به آن پرداخت و با منطق و استدلال آنان را بیان کرد.

*مبلغان در منابر حسینی به بیان سبک زندگی دینی بپردازند

امام جمعه تهران اذعان داشت: بیان سبک زندگی دینی در عرصه های گوناگون فردی، سیاسی، اجتماعی و ...، دومین مأموریت مهم روحانیت است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر نیازسنجی منطقه ای، بیان داشت: باید مطابق با نیازهای منطقه تبلیغی، به بیان سبک زندگی دینی پرداخت.

وی اظهار داشت: امروز شبکه های بیگانه برای تغییر سبک زندگی دینی هجوم آورده و برای آن ابراز خوشحالی می کنند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه با شیوه های گوناگون به تبلیغ سبک زندگی دینی بپردازید، ابراز داشت: یکی از شیوه های مهم تبلیغ، منبر بوده و بسیار تأثیرگذار است؛ اما نباید به آن اکتفا کرد؛ بلکه باید با تبلیغ چهره به چهره و ... به تبلیغ دین بپردازید.

*انتقاد از صدا و سیما

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ضمن انتقاد از برخی برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان ساخت: پرداختن به مباحث خانوادگی بسیار مناسب است؛ اما امروز بسیاری از برنامه های مذهبی این سازمان به مباحث خانوادگی می پردازند که افراط است و باید در مباحث دیگر نیز ورود کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: سومین مأموریت مهم روحانیت، دفاع از انقلاب اسلامی است؛ چراکه امروز برخی بیان می کنند که دوران انقلاب اسلامی به سر رسیده و به حکومت رسیده ایم؛ اما رهبر معظم انقلاب این نوع تفکر را رد کرده و فرمودند که انقلاب همچنان باقی است و دشمنان در پی فرو ریختن آن می باشند.

این استاد حوزه بیان داشت: دفاع از قانون اساسی، ولایت، خط امام راحل(ره) و مواضع مقام معظم رهبری دفاع از انقلاب اسلامی است.

*مبلغان نفوذ فرهنگی آمریکا  را برای مردم تبیین کنند

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نفوذ آمریکا در ایران، اظهار داشت: رهبر انقلاب پس از موضوع برجام، در سخنرانی های متعدد به موضوع نفوذ آمریکا اشاره داشتند که یکی از این نفوذها، نفوذ فرهنگی می باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن چه برنامه ای باید داشت ابراز داشت: فرهنگ سازی ایمان به وعده الهی، یکی از مباحث مهم و ضروری در ماه محرم می باشد؛ چراکه انقلاب با این فرهنگ به وجدود آمد و تداوم بخشیده شد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امام راحل(ره) با این فرهنگ، انقلاب اسلامی ایران را آغاز و رهبر معظم انقلاب  با آن به پیش می روند.

*نسل خود را بیمه کنیم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، دومین فرهنگ سازی ضروری محرم را فرهنگ بیان و شنیدن سخن مستند در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز لازم است نسل خود را بیمه کنیم؛ چراکه در فضای مجازی مباحث بسیاری منتشر می شود که با فرهنگ سازی سخن مستند می توان معضلات آن را رفع کرد.

امام جمعه  موقت تهران با تأکید بر پرداختن به قول سدید، بیان داشت: پرداختن به شایعات و سخنان کذب، از جمله مباحثی است که امروزه بسیار مشاهده می شود.

آیت الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: امروز تهمت ها و سخنان ناروایی به مراجع و بزرگان در فضای مجازی نسبت داده می شود که از همین سخنان کذب نشأت می گیرد.

وی بیان داشت: فرهنگ نفرت از استکبار، سومین فرهنگی است که ضروری است در ماه محرم به آن پرداخته شود.

*برجام هم تصویب شود، مرگ بر آمریکا سرجای خود باقی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به موضوع برجام، اظهار داشت: برجام هم تصویب شود، مرگ بر آمریکا سرجای خود باقی است؛ چراکه جنایات 60 ساله آمریکا، چگونه جبران می شود، یا جنایاتی که با چراغ سبز آمریکا در یمن، بحرین، سوریه، عراق و ... انجام می شود، چگونه توجیه خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: باید در منابر ماه محرم، جنایات آمریکا را به صورت مستند بیان کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: در طول 50 سال اخیر، آمریکا به 25 کشور جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم تجاوز کرده است که نشان از رفتار تجاوزگری آنان دارد.

این استاد حوزه ابراز داشت: اگر برجام هم تصویب و اجرا شود، آنان بر عهد خود پایبند نیستند؛ چراکه دشمن ما می باشند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر تبلیغ فرهنگ عاشورایی، خاطرنشان ساخت: فرهنگ عاشورایی، فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است و بوسیله آن حیات به دست خواهد آمد.

وی تبیین فرهنگ فرهنگ مقاومت و خستگی ناپذیری را مهم دانست و گفت: امروز برخی به دنبال خسته نشان دادن مردم و جامعه هستند که باید با آنان مقابله کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: فرهنگ ولایت مداری، اساسی ترین فرهنگی است که باید در محرم به آن پرداخت.

*با شعار نمی توان ولایت مدار بود

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: با شعار نمی توان ولایت مدار بود؛ بلکه در عمل باید به آن پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: برخی در فتنه 88 به دنبال شکستن جایگاه ولایت فقیه بودند که خود شکست خوردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha