یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام قاضی عسکر

حوزه / سرپرست حجاج ایرانی گفت: بیانات و تاکیدات رهبری باعث رعب رژیم آل سعود شد و موجب گردید کار انتقال کشته شدگان تسهیل شود و اگر این پیام رهبری نبود، آنها قصد داشتند زائران را در همان محل خاک کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر صبح امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: در حج امسال طبق روال سال‌های گذشته همه برنامه‌های ما منظم‌تر و بهتر از سالهای قبل برگزار شد؛ از جمله ادعیه عرفات، همچنین کمیل و جلسات در کاروان ها و برگزاری برنامه‌های قرآنی در کاروان ها که بهتر از سال‌های قبل بود.

وی افزود: بحثی که به عنوان دیپلماسی حج  داریم، امسال نیز انجام شد و با مدیران 30 کشور ملاقات‌هایی داشتیم و موجب شد در طول سال با هم ارتباط داشته باشیم و تجریبات خود را به آنها منتقل کنیم، حتی برخی کشورها از مراحل اولیه سعی کردند که فعالیت های ما را الگو قراردهند و خودشان نیز به این امر معترف هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: رشد معنوی مردم نیز در این مراسم بسیار خوب بود و با توجه به منویات رهبری در خصوص پرهیز از بازارگردی؛  امسال مشاهده کردیم مردم رعایت کردند و 14 درصد بار هواپیمایی زائران کمتر بود.

وی گفت: دو حادثه دلخراش مجموع این حج آرام را تحت شعاع قرارداد که در گام اول 11 نفر از زائران را از دست دادیم و بعدها مشخص شد که 2 زائر اهل سنت نیز جزو فوت شدگان حادثه مسجد الحرام بودند و 60 تن از حجاج نیز از مجروحین بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در حادثه منا 460نفر را از دست دادیم که متاسفانه 22 نفر از زائران از  طرف رژیم سعودی دفن شدند و 36 نفر هنوز مفقود هستند.

وی افزود: بیانات و تاکیدات رهبری باعث رعب رژیم آل سعود شد و موجب گردید کار انتقال کشته شدگان تسهیل شود و اگر این پیام رهبری نبود، آنها قصد داشتند زائران را در همان محل دفن کنند؛ با این حال اگر سهل انگاری آنها نبود، امروز بسیاری از زائران زنده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت:  امسال بعثه 13 نفر از نیروهای خود را از دست داد و 17 مدیر کاروان و 7 روحانی در حج امسال به لقاءالله پیوستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha