دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اسلام آمریکایی تشیع انگلیسی

حوزه/ پیروان مشرب فکری و سیاسی روباه پیر به دنبال اجرایی کردن تزِ جدایی دین از سیاست هستند و به خصوص در رابطه با مجالس و محافل مذهبی و عزاداری های حسینی با توجه به تاثیر بالا و مخاطبان بی شماری که این محافل دارند به دنبال همین هدف هستند تا بلکه از این طریق راحت تر بتوانند اهداف استعماری و استکباری خود را تحقق ببخشند.

خبرگزاری«حوزه» اشاره؛ در سال های اخیر به خصوص با فرارسیدن ماه عزای سیدالشهدا(ع) یکی از دغدغه ها و نگرانی های خاص مقام معظم رهبری که در بیانات ایشان نیز به عینه نمود داشته، ناظر به خطر نفوذ سکولاریسم در هیئات مذهبی و تحریف هدف و ماهیت قیام عاشوراست .

این مساله به ویژه از آن رو حایز اهمیت مضاعف می شود که در همین سال ها و با تشدید جنگ نرم حساب شده دشمن، دو شاخه تشیع لندنی و تسنن آمریکایی به یاری نظام سلطه آمده و قرائت و خواست او را از اسلام دنبال می کنند.

دهه اول محرم فرصت مناسبی است که به کند و کاوی درباره چرایی تلاش دشمن برای نهادینه کردن سکولاریسم در مجالس حسینی بپردازیم و از این منظر لزوم تبیین راهکارهای مقابله با این ترفند و توطئه کثیف و پیچیده را دنبال کنیم.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در همین رابطه با دو تن از نمایندگان مجلس همچنین یکی از خطبای به نام محافل حسینی به گپ و گفتی صریح پرداخته که ماحصل آن را در ادامه می خوانید؛

امر به معروف؛ بزرگترین علامت سیاسی بودن حرکت امام حسین(ع)

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک ، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که اصولاً نهضت عاشورای حسینی به معنای وسیع کلمه یک حرکت و نهضت سیاسی با گستره تاثیرگذاری به وسعت تاریخ می باشد، اظهار داشت: قیام حسینی از ابعاد گوناگون قابل توجه و بررسی است که یکی از ابعاد مهم آن ناظر به مباحث سیاسی و مقابله با ظلم و ستم است که به خصوص در بیان هدف نهضت از سوی حضرت سیدالشهدا(ع) مشهود است آن جا که فرمود: من برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم قیام کردم.

وی افزود: طبعاً محور معروف در نظام سیاسی دوران امام حسین(ع)، خود ایشان به عنوان رکن ِ رکین ولایت بوده و از آن سو یزید و دستگاه طاغوتی او مصداق و محور منکر .

حرکت سکولاری و مقدس مآبانه!

این نماینده مجلس همچنین با بیان این که اساساً دعوت به معروف و نهی از منکر یک حرکت عبادی و سیاسی به شمار می آید، گفت: متاسفانه عده ای مقدس مآبانه می خواهند یک تصویری از عاشورا در ذهن مردم بسازند که فقط برای اشک و آه و ناله صرف باشد و دیگر بهره برداری دیگری از این قیام انسان ساز به منظور مقابله با ظالم و اصلاح مفاسد و ناهنجاری ها و انحرافات صورت نگیرد؛ از این رو می کوشند که سکولار منشانه عاشورا را از مسایل سیاسی جدا کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که خطبه ها و سخنان امام حسین(ع) از آغاز حرکت از مدینه و بعد مکه و کربلا در منازل مختلف و به خصوص فرمایشات مظلومانه ایشان در روز عاشورا از جمله شعار جاودان "هیهات مناالذله" ایشان نشان می دهد که قیام حسینی یک حرکت سیاسی بر ضد ظلم فاسق و فاسدی به نام یزید بوده است.

نهضت سرخ حسینی ؛ قیام سیاسی برای بقای شریعت

حجت الاسلام و المسلمین سالک ادامه داد: امامت محور حاکمیت دینی و تکمیل کننده رسالت است و امام حسین(ع) با خون مطهر خود باعث تداوم و بقای شریعت محمدی(ص) شد؛ لذا طرح این مباحث که مجلس امام حسین(ع) ارتباطی با سیاست ندارد ناشی از بدفهمی و نادانی است ، اگر البته غرضی در کار نباشد.

وی با بیان این که در زمانه سیدالشهدا(ع) یزید و دودمان بنی امیه، بزرگترین منکر و علت العلل همه مفاسد و انحرافات است، گفت: ماهیت زیارت عاشورا که این همه تاکید و سفارش بر خواندن آن شده و لعن و برائت از دشمنان امام حسین(ع) همه اش رنگ و بوی سیاسی دارد و ما از عاشورا بالاترین و اثربخش ترین درس استقامت و ذلت ناپذیری در برابر دشمن را می گیریم.

سبک زندگی مبارزه در مکتب جهادی امام حسین(ع)

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر این که عاشورای حسینی ، سبک زندگی جهادی و مبارزه گرانه علیه سلطه استکبار را به همه ما می آموزد، افزود: تمام آیات قرآن در عاشورای امام حسین (ع) شکل گرفت و ما از این مکتب تاریخ ساز درس اخلاق و ادب ، ایثار و فداکاری ، استقامت و شجاعت در مسیر کسب رضای الهی را فرا می گیریم.

خطر سکولاریسم هیئتی جدی است !

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی، معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با بیان این که هشدارهای سال های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر خطر نفوذ سکولاریسم در هیئات مذهبی را باید بسیار جدی گرفت، اظهار داشت: این که معظم له فرمودند ما شیعه انگلیسی نمی خواهیم یکی از دلایلش همین است که پیروان مشرب فکری و سیاسی روباه پیر به دنبال اجرایی کردن تزِ جدایی دین از سیاست هستند و به خصوص در رابطه با مجالس و محافل مذهبی و عزاداری های حسینی با توجه به تاثیر بالا و مخاطبان بی شماری که این محافل دارند به دنبال همین هدف هستند تا بلکه از این طریق راحت تر بتوانند اهداف استعماری و استکباری خود را تحقق ببخشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از این رو بی جهت نیست که غربی ها به برخی از اشخاص و مجالس مذهبی در کشور ما و دیگر نقاط کمک کرده و از آن ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم حمایت می کنند و این ها نشان می دهد که برایشان برنامه های تبلیغاتی خاصی دارند چرا که دشمنان برای رضای خدا که از مجلس امام حسین(ع) حمایت نمی کنند، پس معلوم می شود کاسه ای زیر نیم کاسه است و توطئه ای در کار می باشد که هوشیاری دو چندان همه هیئتی ها و ارادتمندان دستگاه امام حسین(ع) را می طلبد.

ضرباتی که تشیع لندنی به مکتب حسینی می زند

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تشیع انگلیسی و مغایر با اسلام ناب محمدی(ص) در طول تاریخ ضربات سختی به کیان شیعه زده است و همچنان می زند که یکی از ضربه های آن اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است که منجر به تقویت امثال داعش ها شده است و دیگری هم این است که می کوشد مجالس و محافل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از آن پیام و محتوای استکبارستیزی و ذلت ناپذیری خود تهی شده یا این بُعد آن کمرنگ تر جلوه کند.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی افزود: از این رو هم هیئات و مداحان و هم عمو مردم و عزاداران عزیز باید توجه داشته باشند که چه چیزی واقعاً خدمت به مکتب اهل بیت(ع) است و مایه خوشحالی امام زمان(عج) می شود و چه چیزهایی در مسیری خلاف آن است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه باید مراقب باشیم که فریب ترفندها و توطئه ها و فتنه های مذهبی دشمن را نخوریم و لذا توجه به هشدارهای دلسوزانه مقام معظم رهبری و دیگر علما و مراجع تقلید و همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان نهادی دینی و انقلابی که مورد تاکید و تایید جدی حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است، امری اسلام الزامی است.

قیام سیدالشهدا(ع) ؛ مصداق بارز حرکت ضد استکباری

وی همچنین با بیان این نکته که اساساً قیام و حرکت امام حسین(ع) یک حرکت سیاسی و دینی بر ضد نظام سلطه و استکبار است، گفت: آنچه ضرورت دارد این که در دهه اول محرم و دیگر برنامه های ماه محرم و صفر ، مراقب باشیم که ضمن حفظ شور و عشق حسینی با تقویت بصیرت و فهم و درک دینی ، توطئه های دشمنان امام حسین(ع) را خنثی کنیم و بدانیم که نباید اصل عزاداری سیدالشهدا(ع) با حفظ همان حالات سنتی و ارزشمند خود لطمه بخورد.

ما ملت گریه سیاسی هستیم

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری از خطبا و سخنرانان مطرح محافل دینی نیز با بیان این که به تعبیر حضرت امام (ره) ما ملت گریه سیاسی هستیم ، ابراز داشت: همین گریه ها و اشک ها و شورها بوده که با شعور دینی و انقلابی مردم ممزوج شده و نظام 2500 ساله شاهنشاهی به رهبری یک عالم آگاه و ولی فقیه شجاع را برانداخت و امروز دنیای ظالمان و مستکران عالم را تحت الشعاع خود قرار داده است.

امام حسین (ع) در کربلا مذاکره نکرد؛ نهیب زد

وی در ادامه ضمن انتقاد از طرح سخن برخی افراد که برای هموار کردن راه مذاکره با آمریکا به داستان عاشورا و همچنین صلح امام حسن (ع) تمسک می کنند، تصریح کرد: این که فی المثل ما بخواهیم بگوییم ائمه (ع) نیز با دشمن وارد مذاکره شدند پس ما هم این عرصه بشویم ، سخن و حرف درستی نیست چه آن که هم امام حسین(ع) در مقابل لشکر کوفه و هم امیرالمومنین (ع) در برابر زبیر همه اش به نصیحت و تذکر و تنبه طرف مقابل پرداختند و نه مذاکره برای دست یابی به توافق.

این استاد حوزه افزود: به طور خاص سید و سالار شهیدان در ماجرای کربلا با عمر سعد مذاکره نکرد بلکه به وی نهیب زد و هدفش این بود که او را به راه راست هدایت کرده و از طاغوت یزید نجات دهد.

وی همچنین با اشاره به تصریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا گفت: هدف آمریکا از مذاکره با آمریکا یافتن راهی برای نفوذ در کشور عرصه های گوناگون است که رهبر فرزانه انقلاب با هوشمندی خاص خود جلوی تحقق این توطئه را گرفتند و امروز هم با توجه به حماسه عاشورا می گوییم که باید راه نفوذ دشمن را گرفت و عزتمندانه در برابرش ایستاد.

گزارش از : سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha