سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام علی قنبری ارومیه

حوزه/ قائم مقام ستاد امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: در طی محرم ۴۰۰ آمر به معروف و ناهی از منکر که از هیئات مذهبی و کانون مداحان انتخاب و آموزش های لازم را گذرانده اند، مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام علی قنبری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهارداشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از  جمله عوامل مهم قیام امام حسین(ع) بود که با ایثار و از جان گذشتگی بر احیا و اهمیت این امر مهم تاکید و تایید نمودند.

وی افزود: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که در مبانی دینی و اعتقادی و همچنین در آیات و روایات متعددی بر جاری کردن آن تاکید شده بایستی برای مردم تشریح و تبیین شود تا از اهمیت این مهم و همچنین قیام عاشورا در راستای زنده نگه داشتن شعائر دینی آگاه شوند.

وی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: براساس اصل 8 قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر به عهده نسبت مردم بر یکدیگر، مردم نسبت دولت و دولت بر مردم است «و الموُمنون و الموُمنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر».

حجت الاسلام قنبری، بر ارزشمندی عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مکتب اسلام از هر فرصتی برای تحرکات خصمانه خود استفاده می کنند تا چهره اسلام و مسلمین را در دنیا بر خلاف واقعیت ها و خشن نشان دهند، امروزه از وظایف مهم مردم بصیر و حسینی آن است که در مقابل بدعت ها و ورود خرافه گرایی ها که با هدف ایجاد شبهه در دین صورت می گیرد، هوشیار باشند.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، با بیان فعالیت 6 هزار آمر به معروف و ناهی از منکر در سطح استان، اذعان داشت: به مناسبت ایام محرم، تیم های تذکر لسانی در راستای صیانت از ارزش های دینی، نظارت بر عدم ترویج نمادهای منکر در هیئات مذهبی و همچنین نظارت بر اجرای هر چه با شکوه تر مراسم عزای حسینی در مساجد و دستجات عزاداری با حضور 400 آمر به معروف و ناهی از منکر که از هیئات مذهبی و کانون مداحان انتخاب و آموزش های لازم را گذرانده اند، به این منظور در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha