دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به بصیرت دینی علمدار کربلا، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) در رجز خود می فرماید «به خدا قسم اگر دست راستم را قطع كنيد، از حمايت دینم دست بر نمی دارم».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شامگاه پنجشنبه در مراسم سوگواری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اختصاص تاسوعای حسینی به شخصیت حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار داشت: حضرت عباس(ع) دارای دو فرزند به نام‌های «فضل» و «عبیداللَّه» بود که نسل ایشان از طریق «عبیداللَّه» امتداد یافت.

وی ایثار، فداکاری و پیروزی در آزمون الهی را سه ویژگی شاخص حضرت ابوالفضل(ع) از منظر امام سجاد(ع) عنوان کرد و گفت: حضرت عباس(ع)، امامزاده هستند اما امام معصوم به مدح ایشان پرداخته اند؛ سید السجادین(ع) در رابطه با جایگاه والای علمدار کربلا فرمودند «عمویم عباس(ع) مقام و جایگاهی در روز قیامت دارد که همه شهدا به آن غبطه می خورند».

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به بصیرت دینی علمدار کربلا، افزود: حضرت ابوالفضل(ع) در رجز خود گفت «به خدا قسم اگر دست راستم را قطع كنيد، از حمايت دینم دست بر نمی دارم».

*دین داری در آخرالزمان

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با بیان اینکه دینداری در آخرالزمان بسیار سخت می شود، تصریح کرد: در آخرالزمان به دلیل ایجاد فاصله با دین حقیقی، هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می کنند، برخی می گویند دین و کتاب جدید آورده شده است.

*پنج ویژگی دین در قرآن کریم

وی با اشاره به پنج ویژگی دین در قرآن کریم، ابراز داشت: براساس آیات قرآن دین امری فطری، استوار و کامل می باشد که هیچ اجبار و کراهتی در پذیرش آن نیست و برای سختی بر بندگان نازل نشده است.    

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه دین برای همه امور زندگی برنامه دارد، ابراز داشت: موضوعات کیهان شناسی، زیست شناسی و فضاشناسی و مطالب علمی نهج البلاغه مبین جایگاه ائمه معصومین(ع) و دین است.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با بیان اینکه فطرت انسان تمام مسائل و احکام دینی را می پذیرد، ابراز داشت: کلیات و جزئیات دین مطابق عقل است.

*داعش معرفی کننده دین حقیقی نیست

وی با تاکید بر اینکه خوارج و داعش معرفی کننده دین حقیقی نیستند، گفت: دین آن نیست که ابن تیمیه و وهابیت ترویج می کنند؛ دین حقیقی را باید از بیان قرآن و ائمه معصومین(ع) دریافت کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه هرقدر بشر پیشرفت کند، علما پاسخگوی سوالات و مسائل روز هستند، ابراز داشت: فقها جزئیات موضوعات روز را از دین استخراج کرده و به سوالات، پاسخ می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید دین را به دنیا فروخت، اظهار داشت: انسان باید از هرآنچه به دین لطمه می زند، دوری کند.

*بدحجابی عامل لطمه به دین

وی یکی از عوامل لطمه به دین را بدحجابی و پیرو مد بودن عنوان کرد و گفت: برخی براساس نظر خود احکام را حلال و حرام کرده و فکر می کنند ربا و حجاب برای گذشته بوده و امروز نباید به آنها اهمیتی داشت.   

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی شناخت، عمل و تداوم اعمال دینی را لازمه حمایت از دین عنوان کرد و ابراز داشت: جوانان نسبت به مطالعه کتب دینی و رساله های عملیه مطالعه داشته باشند و به اندازه خود از احکام شرعی آگاه باشند.

*لزوم هوشیاری در فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رواج شبهات در فضای مجازی، گفت: نباید این شبهات را پخش کرد و موجب تردید در عقاید شد.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد در مردد کردن عقاید دینی، ابراز داشت: برخی افراد بیکار هستند و نان و زندگی خود را روی ایجاد تردید و شبهه سازی و کلیپ سازی گذاشته اند تا دین را تخریب کنند.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: فضای مجازی را باید به ترویج دین اختصاص داد تا ابزارهای مجازی تبدیل به تخریب دین نشوند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha