دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه مرگ با شهادت پیروزی است، گفت: شهادت بهترین مسیر دستیابی به سعادت است، چرا که دنیا کوتاه و گذران می باشد و عمر انسان روزی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شامگاه جمعه در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به یکی از مشهورترین رجزهای امام حسین(ع) در روز عاشورا مبنی بر اینکه «مرگ بهتر از زندگی با ننگ است»، اظهار داشت: انسان آزاده و عاقل، شهادت را بر ننگ و عار و ذلت ترجیح می دهد.       

وی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه مرگ با شهادت پیروزی است، افزود: شهادت بهترین مسیر دستیابی به سعادت است، چرا که دنیا کوتاه و گذران می باشد و عمر انسان روزی به پایان خواهد رسید.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) از معرفت و بصیرت مثال زدنی برخوردار بودند، گفت: «زهیر بن قین» از یاران سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا تاکید کرد «به خدا سوگند، اگر زندگانی دنیا دائمی و ما در آن جاودانه بودیم و جدایی از آن فقط به سبب یاری با شما بود ما قیام همراه شما را بر ماندن در دنیا ترجیح می ‌دادیم».

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه برخی افراد با پذیرش هر خفت و خواری در تاریخ بدنام شدند، ابراز داشت: برخی افراد دیگر از جمله حجربن عدی زیر بار ظلم و ننگ نرفتند و با انتخاب شهادت سعادتمند شدند.

وی با اشاره به رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در اکثر وصیت نامه های شهدا، سفارش به ولایت فقیه شده است.    

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: اکثر شهدا در سن زیر بیست سالگی به شهادت رسیدند، اما زیر بار عار و ننگ نرفتند. 

وی در ادامه با اشاره به پیام بخشی از رجز امام حسین(ع) مبنی بر اینکه «ننگ بهتر از جهنم رفتن است»، اظهار داشت: انسان باید با انجام دادن عمل صحیحی که حتی کنایه و سرزنش دیگران را در پی دارد، خود را از جهنم به دور بدارد.   

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مومن از کنایه های سرزنش کنندگان نمی ترسد، افزود: گاهی جوانان متدین را به دلیل اهتمام به نماز و حجاب مورد تمسخر قرار می دهند که انسان در ظاهر نیز که شده است این عار و سرنش ها را بپذیرد تا بهشتی شود.  

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه در حفظ دین هیچ عاری وجود ندارد، گفت: انسان باید برای حفظ دین، حرف مردم را رها کرده و فقط به دنبال کسب رضایت خدا و اهلبیت(ع) باشد.     

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به تاثیر معلم شیعی بر روی «معاویه بن یزید»، ابراز داشت: فرزند یزید پس از کشته شدن پدرش از پذیرش خلافت امتناع کرد و بر روی منبر تاکید کرد «خلافت حق ما نبود و غاصب خلافت هستیم و من ننگ اموی بودن را نمی پذیرم».  

این استاد حوزه علمیه افزود: فرهنگیان و اساتید دانشگاه نقش مهمی در تربیت دانش آموزان و دانشجویان دارند و به تقویت عقاید نسل های جامعه بپردازند.    

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به وداع پایانی امام حسین(ع) با خانواده، گفت: سرور و سالار شهیدان در سخنانی خطاب به خانواده خود تاکید کرد «برای صبر در آزمون الهی آماده باشید و بدانید خداوند شما را از شر دشمن نجات می دهد و گلایه و شکوه به درگاه ذات اقدس الهی نکنید».       

وی در پایان با بیان اینکه بعد از عاشورا، آب خوش از گلوی قاتلین امام حسین(ع) پایین نرفت، خاطرنشان کرد: مختار و دیگر خون خواهان، دنیا را بر اشقیای کربلا تنگ کردند و آنها را به سزای اعمال خود رساندند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha