شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان به عربستان هشدار داد که اجرای حکم اعدام شیخ نمر به یک فتنه بزرگ در عربستان منجر خواهد شد و کشور را به جنگ داخلی سوق خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی تایید حکم اعدام شیخ نمر توسط دادگاه عربستان، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای این تصمیم را محکوم و اعلام کرد: این تصمیم در راستای اتفاقات منطقه و نشان دهنده بحرانی بودن اوضاع آل سعود است و اینکه قصد دارند از این طریق به ایران فشار بیاورند، از این رو حکم اعدام شیخ نمر حکمی سیاسی است و فاقد وجاهت قانونی و شرعی می باشد.

تجمع علمای مسلمان از دولت عربستان خواسته در این حکم دادگاه تجدید نظر کند؛ چرا که موجب ایجاد فتنه ای بزرگ برای آنها خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آن دسته از کشورهای عربی که به بهانه آزادی بیان به ملت های عرب از جمله سوریه حمله ور شده اند، اکنون کجا هستند تا به این تصمیم ظالمانه اعتراض کنند؟ جمعیت های حقوق بشر و هیئت های جامعه مدنی محلی و منطقه ای و بین المللی کجا هستند تا به این حکم ظالمانه در مورد یک روحانی که نظر خود را بیان کرده، اعتراض کنند؟

تجمع علمای مسلمان در ادامه به عربستان هشدار داد که اجرای این حکم حتما به یک فتنه بزرگ در عربستان منجر خواهد شد و کشور را به جنگ داخلی سوق خواهد داد، زیرا شیخ نمر یک شخص عادی نیست، بلکه عالمی ربانی و نماینده بخشی از ساکنان عربستان است که در این کشور ریشه دار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha