جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئت علمای عربستان

حوزه/ هیئت کبار علمای عربستان سعودی بیانیه ای در خصوص تصمیم طالبان در محرومیت دانشجویان دختر افغانی از تحصیل صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئت کبار علمای عربستان سعودی بیانیه ای در خصوص تصمیم طالبان در محرومیت دانشجویان دختر افغانی از تحصیل صادر کرد.

هیئت علمای عربستان از دولت پیشبرد امور افغانستان خواست حق آموزش در موسسات آموزشی را برای زنان افغانی فراهم کند و از تصمیم خود در محرومیت زنان از آموزش منصرف شود.

این هیئت با بیان اینکه ممنوعیت زن از آموزش در شریعت اسلام جایز نیست، افزود: اسلام با شریعت محکم و قانون کامل خود، حافظ حقوق انسان از زن و مرد است و وظایف آن را بیان کرده است.

هیئت علما تصریح کرد: اسلام با احکام و قوانین خود، حافظ حقوق شرعی زن بوده و زن در سایه این دین حنیف از حقوق خود بهرمند بوده است.

این هیئت ادامه داد: این احکام و قوانین از کرامت زن محافظت کرده است و زنان از سرچشمه علم سیراب شده و برای نهضت و شکوفایی در طول تاریخ در جامعه مسلمان مشارکت داشته است.

هیئت علمای عربستان در پایان گفت: در صدر حقوقی که اسلام برای زن حفظ کرده است، حق آموزش و یادگیری است و نصوص شرعی به آموزش تشویق کرده است.

خاطر نشان می شود : این بیانیه در حالی است که آل سعود با تکیه بر اندیشه وهابیت قوانین سخت گیرانه ای علیه بانوان وضع کرده و زنان از بسیاری از حقوق اولیه خود در عربستان محروم هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha