جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قاری قران

حوزه/ استاد محمود الشحات انور قاری برجسته قرآن کریم از کشور مصر برای شرکت در محافل قرآن کریم بزرگداشت حاج «حسن دانش» طلبه قاری قرآن قربانی فاجعه منا، به یزد می آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، همزمان با برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با نام و یاد قاری طلبه و قربانی فاجعه منا مرحوم حاج حسن دانش، برگزار می گردد، استاد محمود الشحات انور قاری برجسته مصری حضور می یابد.

براساس برنامه ریزی ها چهار محفل قرآنی برای این قاری برجسته بین المللی در نظر گرفته شده و در نهایت وی در اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در امامزاده سید جعفر محمد(ع) شهر يزد، برنامه تلاوت قرآن خواهد داشت.

استاد شحات‌انور، روز چهارشنبه ششم آبان‌ماه  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع زارچ و پنج‌شنبه هفتم آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه بازار نو اردکان برنامه خواهند داشت.

این قاری بین‌المللی همچنین در روز جمعه هشتم آبان ماه با حضور در شهرستان میبد، در آیین نماز جمعه در مصلی آیت الله اعرافی به تلاوت قرآن خواهد پرداخت.

آخرین برنامه این قاری اجرای برنامه در اختتامیه مسابقات قرآن کریم استان در روز جمعه هشتم آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد خواهد بود.

گفتنی است؛ صبح روز جمعه هشتم آبانماه، کارگاه آموزشی ویژه قاریان استان با حضور اين قاري برجسته مصري در مکتب الغدیر، محل جلسه شهید حاج حسن دانش برگزار خواهد شد.

یادآور می شود؛ حسن دانش، قاری ممتاز و بین المللی قران کریم، دهم تیرماه سال 1365 در شهر یزد متولد شد. وی دارای رتبه‌های ملی و بین‌المللی متعددی بود که از جمله آنها می‌توان به کسب رتبه اول مسابقات قرآن زیر 16 سال در سال 1380،‌ نفر ممتاز مسابقات قران کشور عربستان در سال 1380،‌ نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس در سال 1391 و نفر اول سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در سال گذشته اشاره کرد. وی در سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران رتبه اول را از آن خود کرد و موفق شد پس از آن، به همراه جمع قرآنی حاضر در مسابقات، به محضر ولی امر مسلمین مشرف شود. حاج حسن دانش که امسال از طرف کاروان بعثه مقام معظم رهبری به حج مشرف شده بود متأسفانه در فاجعه منا جان خود را از دست داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha