دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که دانشجویان همواره به دنبال پیشرفت و رتبه‌های بهتر علمی باشند گفت: اگر در تمام رشته‌ها نگاه الهی باشد، خیز بلند علمی برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد، به ابعاد مختلف برکت در زندگی انسان پرداخت و اظهار کرد: برکت گنج و گوهری است که وجود آن زندگی انسان را دگرگون می‌کند و موجب اعتلای آن می‌شود.

وی تصریح کرد: شیخ عباس قمی و خانواده ایشان پس از نگارش کتاب مفاتیح الجنان برای این‌که آن مجموعه ارزشمند بیش از پیش بابرکت همراه شود، به آن عمل کردند.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: اگر در تمام رشته‌ها با جدیت به ارزش و جایگاه برکت پرداخته شود، خیز بلند و سبقت نمایانی نسبت به کسانی که به آن اعتقاد ندارند، برداشته خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند در سوره فرقان می‌فرماید "منشأ همه برکات خدا است و هر چه انسان بیشتر خدایی شود، به همان میزان لیاقت دریافت برکات الهی را در خود پیدا می‌کند".

وی با بیان این‌که قرآن کتابی است که راه و رسم کسب برکت و توفیق در آن وجود دارد، بیان کرد: خداوند متعال برکاتش را با قرآن به بندگانش هدیه کرده تا برکت روزی همه انسان‌ها شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این‌که قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شد، ادامه داد: پیغمبر (ص) درباره ماه رمضان می‌فرمایند: ماه خدا برای انسان برکت به همراه دارد و این مهم به خاطر نزول قرآن در این ماه است.

امام‌جمعه قزوین به برکات شب قدر اشاره کرد و یادآور شد: شب قدر بالاتر و برتر از هزار ماه (83 سال) است و این موضوع بیان‌کننده معنای واقعی برکت است.

وی با تأکید بر این‌که دانشجویان همواره به دنبال پیشرفت و رتبه‌های بهتر باشند، افزود: هر بنده‌ای که از خداوند پیشرفت و رتبه‌های بهتر را بخواهد، قطعاً آن را به وی عنایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha