دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پژوهش

حوزه/معاون پژو هشی موسسه امام سجاد(ع) مشهد گفت: چرا باید افراد داری تفکرات سکولاری و بعضا لائیک فیلمنامه های جامعه اسلامی را بنویسند و کتب دانشگاهی توسط نویسندگان غیراسلامی نوشته شود، حوزویان باید وارد میدان شوند.

حجت الاسلام محمد هدایتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به اهمیت ورود طلاب به عرصه تحقیق و پژوهش، گفت: نفس قلم زدن و نوشتن برای انسان تولید علم می کند، چرا که با ورود به عرصه نویسندگی و تحقیق، تفکر و اندیشه به وجود می آید.

معاون پژو هشی آموزشی موسسه تخصصی امام سجاد(ع) مشهد افزود: فرد با نوشتن به اثبات و نفی برخی مطالب  می رسد و در نتیجه به علوم و مطالب جدید دست می یابد.

وی با اشاره به اینکه نفس نوشتن دانش افزاست، اظهار کرد: برخی طلاب از تحقیق و تألیف هراس دارند، چرا که در ابتدای نوشتن ممکن است با نقدهایی مواجه شوند و رفع این هراس حمایت مدیران حوزه و مسئولین  را می طلبد که با رصد و اصلاح نوشته ها این آسیب برطرف می شود.

این محقق حوزوی ادامه داد: طلبه درس می آموزد تا تبلیغ کند، تبلیغ در قالب منبر، تدریس و نوشتن معنا می یابد، اما متاسفانه کمتر به امر تحقیق و تالیف پرداخته شده است.

*پژوهش نوعی تبلیغ دین است

وی، پژوهش را نیز مانند تبلیغ و منبر و تدریس جزء رسالت های طلبگی برشمرد و تصریح کرد: برای یک طلبه تبلیغ و منبر رفتن جهت آموزش و انتقال دانسته های دینی یک ضرورت است، ولی تحقیق و تالیف نیز جزء آثار ماندگار و از رسالت های طلبگی است.

حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: مسئولان امور آموزشی حوزه های علمیه باید طلبه را به سمت پژوهش سوق دهند تا شاهد نوشته های مسئله محور و آثار فاخر در زمینه های معارف دینی باشیم.

*لزوم حمایت از نویسندگان و محققان حوزوی

معاون پژو هشی آموزشی موسسه تخصصی امام سجاد(ع) با تاکید بر لزوم حمایت از نویسندگان و محققان حوزوی، گفت: کمتر به این امور توجه شده و مراکز و دستگاه ها و همکاری حوزه را می طلبد.

وی افزود: چرا باید افراد داری تفکرات سکولاری و بعضا لائیک فیلمنامه های جامعه اسلامی را بنویسند و کتب دانشگاهی نویسندگان غیراسلامی نوشته شود، حوزویان باید وارد میدان شوند.

حجت الاسلام هدایتی در خصوص تالیفات موسسه امام سجاد(ع) و موضوعات آنها، عنوان کرد: تالیفات موسسه شامل دو موضوع فرهنگی و تخصصی قرآنی است که در حوزه فرهنگی به موضوعات سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب ودر حوزه قرآنی به موضوعات  تخصصی پرداخته شده و از سال گذشته تاکنون 10 عنوان کتاب به چاپ رسیده که از جمله این آثارمی توان به  گل پوچ با موضوع سبک زندگی، چهل حدیث در خصوص فرزندآوری، بن مایه های قرآنی، واژه شناخت قرآن، برداشت های قرآنی مقام معظم رهبری و نشست حوزه و نظام اشاره کرد.

*تالیف کتاب چهل حدیث فرزندآوری برگرفته از بیانات رهبری

وی با اشاره این که ایده تالیف کتاب چهل حدیث در خصوص فرزندآوری از بیانات مقام معظم رهبری گرفته شد، اظهار داشت:  تاکنون 6000 هزار جلد از این کتاب در دو نوبت چاپ شده و با استقبال خوبی که از سوی استان ها و شهرستانها شده چاپ سوم این کتاب در راه است.

*برداشت های قرآنی رهبری در راه است

حجت الاسلام  هدایتی ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری جلد دوم کتاب برداشت های قرآنی مقام معظم رهبری با تفاسیر سوره های جزء 29 در دست چاپ است که جلد یک این کتاب مربوط به تفاسیر سوره حمد و جزء سی ام قرآن کریم می باشد.

وی در پایان گفت: کتاب نقاط قرآن از دیگر محصولات آماده انتشار موسسه امام سجاد(ع) است که در نیمه دوم سال جاری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha