جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برنامه ششم توسعه

حوزه/ نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه» با حضور کسئول تدوین سند ششم توسعه و اقتصاددانان حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه» پیش از ظهر امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین مبلغی، نظری شاهرودی  معاون جامعه مدرسین، موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی، عباسی معاون پژوهشی جامعه المصطفی، صادقی استاندارقم و جمعی از دبیران اقتصادی مجموعه های دانشگاهی و حوزوی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.

در این  نشست پس از تلاوت آیاتی از چند کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ضمن خیرمقدم به حضار این نشست را طلیعه همکاری های معقولانه و مفید عنوان کرد و اظهار داشت: براساس ریل گذاری صحیح می توان از ظرفیت و دانش حوزه در زمینه های دینی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی بهره برد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه رابطه حوزه و نظام در برنامه ریزی های کلان باید شکل ویژه داشته باشد، اظهار داشت: این رابطه باید در اسناد بالادستی نظام مشخص و معین باشد و الزاماتی نیز که برای حوزه در نظر گرفته می شود، یک فرصت و در راستای حمایت نظام خواهد بود.

سپس دکتر زمان رستمی، مدیر کمیته حمایت از تولید ملی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با انتقاد از کلی گویی ها در تدوین برنامه های توسعه، گفت: هنگامی که هدف گذاری اشتباه باشد، مسیر دستیابی نیز به بیراهه می رود.

در ادامه صادقی استاندار قم در سخنانی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه باید اسلامی باشد و به سمت تقویت فرهنگ حرکت کند، اظهار داشت: براساس ارزیابی انجام شده تاکنون انتظارات از برنامه های قبلی محقق نشده است.  

سپس حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی  معاون جامعه مدرسین و رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ظرفیت امروز حوزه با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست، اظهار داشت: ظرفیت انجمن های علمی به خصوص انجمن اقتصاد اسلامی و طلاب اقتصاددان می تواند تاثیرگذاری بسیاری در نظریه پردازی و تصمیمات اقتصادی داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه بر لزوم تثبیت جنبه اسلامیت در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند برنامه ششم براساس آموزه های اسلامی باشد. 

سپس شرف الدین عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر لزوم شناخت صحیح از ظرفیت های حوزه تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان هنوز از تحولات سه دهه اخیر حوزه اطلاعی ندارند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با اشاره به ظرفیت عظیم انجمن اقتصاد اسلامی حوزه، گفت: یکی از تحولات حوزه فعالیت انجمن های تخصصی است که نقش موثری در تبیین و نظریه پردازی دارند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha