دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ متأسفانه در حال حاضر یک فضای رقابتی بین کسانی که با علم و تشکیلات به خیابان می آیند و آنهایی که حضور ارزشی دارند، به وجود آمده و در این راستا برخی از متدینین برای این که آن رفتار را نمی پسندند به جلسات خانگی، روی آورده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه مجمع نمایندگان که با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از تجربیات هر ساله و گام های رو به پیشرفت و مثبتی که در بحث استفاده از فرصت محرم و سوگواری اباعبدالله حسین(ع) برداشته می شود، عزاداری ها نسبت به سال قبل آن بهتر برگزار شود.

وی بر حضور منسجم همه اقشار جامعه در عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا در خیابان شهدا تأکید کرد و افزود: در تاسوعای حسینی حضور و اجتماع عزاداران حسینی در خیابان شهدا مثل راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن اهمیت دارد و در حقیقت این حرکت جلوه فرهنگی این دیار و استان به شمار می رود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این که متدینین در عزاداری ها حضور فعال داشته باشند، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر یک فضای رقابتی بین کسانی که با علم و تشکیلات به خیابان می آیند و آنهایی که حضور ارزشی دارند، به وجود آمده و در این راستا برخی از متدینین برای این که آن رفتار را نمی پسندند به جلسات خانگی، حسینیه ها و مساجد روی می آورند و عرصه را خالی می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ضروری است با توجه به این که زمان کمی از تاسوعا و عاشورا گذشته و مسئولان حساسیت بسیار خوبی به برگزاری منسجم عزاداری در محرم پیدا کرده اند، راه کار مناسبی برای سال بعد در نظر گرفته شود و حل این موضوع مهم به سال بعد موکول نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین با تأکید بر این که گردانندگان هیئات باید در برگزاری برنامه های مشارکتی نقش مؤثرتری داشته باشند، گفت: مسئولان برگزاری به نوعی برنامه ریزی کنند تا هیئات در اداره برنامه های مشارکتی نقش مؤثرتری داشته باشند.

جریان معاند به دنبال ترویج شیوه های غلط عزاداری در استان هستند

روزبه استاندار قزوین هم در این جلسه با بیان این که علی رغم فرصت های بی نظیر محرم، نگرانی هایی در نحوه برگزاری عزاداری ها وجود دارد، اظهار کرد: باید برنامه ریزی برگزاری برنامه های ایام محرم در زمان مناسب انجام شود تا با رفع کمبودها عزاداری ها با اجتماع پرشورتری برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید هیئات و مداحان به جلسات هماهنگی که پیش از محرم توسط استانداری برگزار می شود اهمیت بیشتری بدهند تا هر ساله با رفع کاستی های موجود، عزاداری ها با انسجام بیشتری برگزار شود.

استاندار قزوین به اقدامات جریانات معاند در به انحراف کشیدن عزاداری ها اشاره کرد و ادامه داد: جریان معاند به دنبال ترویج شیوه های غلط عزاداری در استان هستند و مسئولان باید در این خصوص و آگاه سازی جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

واگذاری امور به هیئت های ریشه دار و با سابقه

نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم وجود اتحاد و انسجام مردم در عزاداری ها را ضروری دانستند و بر پیدا کردن راهکاری برای تحقق سریع این هدف تأکید کردند.

نمایندگان همچنین بیان کردند: واگذاری امور به هیئت های ریشه دار و باسابقه راهکاری مناسب برای انسجام بیشتر عزاداران است، و در این راستا می توان از تجربه موفق برخی از استان ها از جمله زنجان استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha